گفتگو با عبدالحمید پازوکی، محمد رضا فیروزه ای، محمد رضا خدادادی و علی ذاکری به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

چهار تن از هنرمندان پیشکسوت در حوزه ی هنرهای تجسمی، عبدالحمید پازوکی، محمد رضا فیروزه ای، علی ذاکری و محمد رضا خدادادی در گفتگوی اختصاصی با عوامل مجموعه ی گالری آنلاین به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت این رسانه، ضمن بیان ارزیابی خود از عملکرد یکساله ی این پایگاه اطلاع رسانی در حوزه ی هنرهای تجسمی نظرات و پیشنهادات ارزنده ای را مطرح نمودند که در ادامه شرحی از گفتگو با هر یک از این هنرمندان را می خوانید.


محمد رضا فیروزه ای مشاور عالی شورای خانه ی هنرمندان و عضو هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران، در مصاحبه با خبرنگار گالری آنلاین گفت:

هرچندر که اهل دنیای مجازی نباشید مواردی در دنیای امروز وجود دارد که ناچار هستید به آن رجوع کنید، در این راستا عملکرد سایت شما خیلی خوب و موثر بود من در کانال تلگرام شما عضویت دارم و اخبار را از این طریق دنبال می کنم. با توجه به این که بار مسئولیت های اقتصادی این امور هم بر دوش خودتان است، توصیه و امیدواری من این است که تحمل و بردباریتان زیاد باشد و همچنان توانمند این جریان را دنبال کنید.

ایشان به عنوان هنرمند پیشکسوت، در مورد عملکرد سایت و به روز بودن اخبار انتشار یافته گفت:

با وجود اینکه من خودم در دنیای هنر مسئولیت هایی دارم از جمله در هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش و نیز مشاور عالی شورای خانه ی هنرمندان، قائدتاَ باید نسبت به دیگران در جریان امور بیشتری باشم، اما گاهی اخباری از گالری آنلاین منتشر می شود که هنوز خود من از آن بی خبرم. و بسیاری از اخبار را از طریق سایت شما دریافت می کنم. این خیلی خوب و مثبت است و امیدوارم تداوم داشته باشد.

سعی کنید همواره پیشرفتی رو به جلو داشته باشید چرا که همیشه سطح توقع مخاطب افزایش خواهد داشت، شاید همه ندانند چقدر زحمت کشیده می شود و چه مقدار هزینه می گذارید ولی همیشه سطح انتظارات بالاتر می رود. این توصیه من باز می گردد به تجاربم در انجمن ها و کار های گروهی دیگر. در کل جای چنین تیمی در فضای مجازی خالی بود و شما در بهترین موقعیت از این کمبود بهترین بهره را بردید.

فیروزه ای در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه ی گالری آنلاین از زحمات آنها در طول یک سال گذشته قدر دانی نمود.

استاد عبدالحمید پازوکی در گفتگو با عوامل گالری آنلاین به مناسبت سالگرد شروع به کار سایت:

پازوکی شناخت جهانیان از هنر ایران و موفقیت رسانه ها در گسترش اطلاعاتی این چنینی را اینگونه توصیف کرد: ابزار رسانه، ابزاری پرقدرت است و مسلماً میتوان از آن استفاده های زیادی کرد، این بستگی به کیفیت کار رسانه ها دارد. امروزه خیلی از شبکه ها مشغول به کار هستند ولیکن در کثرت کار موفقیتی نیست در نهایت نتیجه مهم است.

او وظیفه ی اصلی پایگاه خبری را اینگونه عنوان کرد: یک آشفتگی در اوضاع هنر امروز ایران حضور دارد و یک سردرگمی و تفرقه بین تفکرات مختلف حاکم است که نتیجه ی خوبی ندارد. اگر بتوانند تعاملی با هم داشته باشند و همه به یک درک مشترک برسند، این جریان می تواند موفق پیش برود. باید جریانی را رهبری کنید که درک جماعت را بالا ببرد، بسیاری از امور هنر نیاز به دخالت ندارد و خودش راه خودش را پیدا می کند و هرکسی اگر با قواعد و ادبیات صحیح نظرش را مطرح کند قابل شنیدن می شود.

پازوکی در ادامه درباره روش صحیح معرفی هنرمندان جوان گفت: به اعتقاد من سایت گالری آنلاین سایتی دقیق است و بسیار خوب اطلاع رسانی می کند و باید با کمک پیشکسوت ها و اساتید، جوان ها انتخاب شوند باید صافی های درستی وجود داشته باشد. در اروپا صافی ها آنقدر صحیح است که به سختی کسی منتخب و معرفی می شود. جوان خلاق در واقع کسی است که سال ها تلاش کرده باشد. ما در ایران مانند باران جوان معرفی می کنیم و مهم است لیاقت هر فرد درست تشخیص داده شود تا مطلب هنر به بازی گرفته نشود، در واقع این کار گول زدن اجتماع و قبل از آن گول زدن خود جوان مذکور است. از خود جوان هایی که سال های قبل معرفی شدند بپرسید که حالا در چه وضعیتی هستند.

محمد رضا خدادادی به مناسبت سالگرد یک ساله شدن گالری آنلاین، در گفتگو با عوامل این مجموعه در رابطه با فعالیت های گالری آنلاین اظهار داشت:

دست اندرکاران گالری آنلاین کار بزرگی را شروع کرده اند. امید وارم که موفقیت در پی داشته باشند و خیلی خوشحالم نامی از من نیز در آن برده شده است.

سایت گالری آنلاین سایتی بسیار جوان است و نیازمند حمایت های مادی و معنوی می باشد تا موفقیت های بیشتری کسب کند. سایت های زیادی هستند که فعالیت دارند اما آن هایی که به روز و اکتیو باشند کم هستند.

سایت گالری آنلاین که کار اصلی آن انتشار خبر است، از جمله انتشار فراخوان ها و برنامه نمایشگاه ها، در واقع به اجتماع و به خصوص نسل جوان و جامعه هنری خدمت می کند و شایسته است که از مسئولین جوان گالری آنلاین که قدم در این راه گذاشته اند حمایت شود و این کار دست مریزاد دارد.

خبر رسانی کاری دشوار است اینکه خودتان را در جایگاهی بالا حفظ کنید. با در نظر گرفتن محاسن و معایب کم و کاستی هایی که ممکن است داشته باشد باز کاری بزرگ است که از پس هر کسی بر نمی آید.

از تمام دست اندر کاران و مسئولین مربوطه در امور فرهنگی و هنری، استدعا دارم که نیم نگاهی هم به مجلات و سایت هایی مانند گالری آنلاین داشته باشند. خیلی حیف است شمایی که در حوزه هنر کار می کنید و هنر ایران را به خانه ی ایرانی ها و حتی خارج از مرز ها می برید و معرفی می کنید دلسرد شوید.

قبل از هر بحثی می خواهم صدایم را نزد مسئولین و مدیران فرهنگی برسانم که فراموش نکنند یک عده جوان فعالیت های فرهنگی انجام می دهند و بدون کوچکترین چشم داشتی کارها را درست و اصولی انجام می دهند.

این حرف به مثابه تبلیغاتی برای شخص خود من نخواهد بود زیرا سایت و صفحه مجازی شخصی ندارم. روی سخن من در واقع رو به جانب شما مسئولین است.

نه تنها گالری آنلاین بلکه تمام سایت هایی که کار فرهنگی می کنند و سهم بزرگی در روشنگری و دانش افزایی، تولید دانش و فرهنگ دارند که نباید نادیده گرفته شوند. می خواستم اشاره ای به این مسئله داشته باشم تا دوستان مسئولی که به خبر ها سر می زنند این در خواست به سمع و نظرشان برسد.

خدادادی در ادامه افزود: کار شما در حوزه اخبار هنر تجسمی می باشد که این خیلی خوب است چون کار را تخصصی تر می کند در ضمن همانطور که از اسمش بر می آید عمدتا در ارتباط با گالری ها و نمایشگاه ها فعایت دارید.

خدادادی ضمن بیان راهنمایی ها و پیشنهادات ارزشمندی در پیشبرد عملکرد رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین در سال کاری پیش رو به عوامل این مجموعه اظهار داشت:

شما روی نیاز هایی که شخصا به عنوان یک جوان در جامعه هنری نبودشان را تجربه کرده اید تمرکز داشتید و با یک نظر سنجی و کشف نیاز های دیگر این جامعه می توانید برنامه های سال کاری جدید را مشخص کنید.

در آخر باز می گویم شما حق بر گردن اهل هنر دارید و دوستان و هنرمندان دین بزرگی به شما دارند. دنیا دنیای ارتباطات است و شما کار بزرگی انجام می دهید، در واقع کار اصلی را شما انجام می دهید. مجددا از مسئولین و متولیان امور فرهنگی درخواست دارم که کمک های شایسته و درخوری برای شما انجام دهند.

علی ذاکری درمصاحبه با عوامل گالری آنلاین به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت سایت در مورد عملکرد یک سال گذشته گفت:

من به شخصه جای دیگری اینطور اطلاع رسانی را ندیدم که یک سری منافع عمومی را به اشتراک بگذارد. هرچند سایت ها و گالری هایی هستند که چنین کار هایی انجام می دهند، اما نه به این دقت. شما در مورد بورسیه دانشگاه ها، فرصت های مطالعاتی و اخبار گالری ها، ورک شاپ ها و... پیشرو بوده اید. تا پیش از این اخبار دانشگاه های خارجی را تنها کسانی که ارتباطاتی داشتند و دائم در فضای مجازی پیگیر بودند با خبر بودند. اما در حال حاضر شما فضا را کاملا در دسترس عمومیت مردم قرار داده اید که مختص اشخاص خاصی هم نیست و در دسترس همه قرار گرفته است و از طریق سایت شما دسترسی به این اخبار سهل و ممتنع شده است.

ذاکری در ادامه ضمن تاکید بر بروز بودن اطلاعات سایت افزود:

در واقع گالری آنلاین با رسد کردن ضرورت های فضای هنری، اخبار و اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار می دهد که مسلماَ بخشی از این اخبار بر اساس سیاست های مورد نظر اولویت پیدا می کند.

ذاکری همچنین در مورد تأثیر گالری آنلاین به عنوان یک رسانه ی مجازی در معرفی هنر ایرانی در سطح بین المللی چنین گفت:

وجود رسانه های آنلاین در ارتقاء جایگاه هنر ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر فراوانی دارد. هر چند من دقیقاَ از این امر آگاه نیستم، شما خودتان در گیر این کار هستید و بهتر می توانید از آن آگاه شوید. گالری آنلاین می تواند با ایجاد ارتباط با شبکه های آنلاین خارجی که تجربه ی زیادی در این زمینه دارند و استفاده از تجارب آن ها نقش عمده ای در این زمینه داشته باشد.

* به مناسب سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین در رابطه با عملکرد یکساله ی این مجموعه با چند تن از اساتید پیشکسوت، هنرمندان معاصر و مسولین فرهنگی به گفتگو نشستیم که آدامه آن در مطالب بعدی منتشر خواهد شد.

خبر مرتبط:

اولین سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین

گفتگو با محمد ابراهیم جعفری ، حسین علی ذابحی و منیژه صحی به مناسبت اولین سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با رؤسای هیئت مدیره انجمن های هنری ایران، معصومه مظفری، ریاست هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران، محسن حسن‌پور، ریاست هیئت مدیره انجمن تصویرگران کتاب کودک ایران، دکتر پریسا شاد قزوینی، ریاست هیئت مدیره انجمن علمی هنر های تجسمی ایران

گفتگو با رضا هدایت، الهه مقدمی و بامداد رضوانیان به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت این رسانه گالری آنلاین

هنگامه همتی مسئول بخش فرهنگی هنری اتاق بازرگانی کشورهای اسکاندیناوی و انجمن مراودات فرهنگی ایران و سوئد و همچنین شیرین رضوانی مدیر بخش فرهنگی سفارت مکزیک به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین، در رابطه با همکاری در برگزاری برنامه های مشترک با مجموعه گالری آنلاین و عملکرد و نقش کلیدی آن در تقویت روابط فرهنگی و هنری می گویند.

گفتگو با کمال طباطبایی ، پژمان رحیمی زاده و کیانوش غریب پور به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با سه تن از مدیران گالری های تهران ، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان ، محمد حسین سعلبی فرد مدیر نگارخانه لاله و لی لا ثمری مدیر گالری هفت ثمر در اولین سالگرد آغاز فعالیت رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین

گفتگو با نسرین عتیقه چی، صدیقه احمدیان و زهرا رسولی به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

logo-samandehi