انیمیشن‌های «علی‌اکبر صادقی» نمایش داده می‌شود

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، در سومین روز از نمایش منتخبی از فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دوم تیرماه ساعت ۱۷ انیمیشن‌های «زال و سیمرغ» (۱۳۵۶)، «رخ» (۱۳۵۳)، «گلباران» (۱۳۵۱)، «ملک خورشید» (۱۳۵۴)، «من آنم که» (۱۳۵۲) و «هفت شهر» (۱۳۵۰) از علی‌اکبر صادقی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به‌نمایش درمی‌آید.

علی‌اکبر صادقی در سال ۱۳۱۶ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۳۷ به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و به‌تدریج صاحب سبک ویژه‌ای در تصویرسازی و نقاشی با حال‌وهوای ایرانی شد و این سبک در فیلم‌های انیمیشن او نیز دنبال شد.

آثار صادقی از عناصر مشترکی مانند داستان‌های ملی و نگارگری (مینیاتور) ایرانی بهره گرفته‌اند. سبک نقاشی صادقی به نوعی یادآور نقاشی قهوه‌خانه‌ای در تلفیق با فضای سورئال است که همین فضای سورئال به نوعی آثار او را متفاوت ساخته و در کنار توجه به مولفه‌های ایرانی، یکی دیگر از مولفه‌های سبک او به‌شمار می‌رود. فیلم‌های انیمیشن صادقی ادامه‌ی سبک او در نقاشی است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم‌های کانون به‌صورت رایگان تا ۱۰ تیرماه ساعت ۱۷ (به‌جز جمعه چهارم و دوشنبه هفتم تیرماه) به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.

logo-samandehi