مدیرعامل صندوق اعتباری هنر : بیمه تکمیلی هیچ هنرمندی قطع نشده‌است/ هنرمندان مشکل بیمه‌ای ندارند

محسن پورکیانی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین بیمه ایران و صندوق اعتباری هنر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که با توجه به تفاهم‌نامه؛ خبر خوب برای جامعه هنری کشور چیست، گفت: بیمه ایران با توجه به تعداد شعبی که در سراسر کشور دارد موجب می‌شود هنرمندان در شهرهای کوچک هم در مضیقه نباشند و آنها می‌توانند بهترین سرویس را از بیمه ایران دریافت کنند.

او ادامه داد: این ببمه‌ها بیمه‌های عمر و بدهکار، بیمه درمان و آتش سوزی، منازل شخصی، اموال و هر نوع پوشش بیمه‌ای را که متصور باشید، را شامل می‌شود.

بیمه تکمیلی هیچ هنرمندی قطع نشده‌است/ هنرمندان مشکل بیمه‌ای ندارندمدیرعامل بیمه ایران گفت: مزیت بیمه ایران با توجه به گستردگی شعب در اقصی نقاط کشور برای هنرمندان بهتر خواهد بود.

غلامرضا خلیل ارجمندی نیز درباره امتیازاتی که از طربق این بیمه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد به خبرنگاران گفت: از رسالت‌های صندوق اعتباری هنر برطرف کردن برخی از مخاطرات زندگی هنرمندان از طریق پوشش بیمه‌ای است.

او ادامه داد: یکی از مهمترین این مخاطرات بیمه‌های درمانی و پوشش آنهاست. باتوجه به اینکه هزینه‌های درمانی سال‌ به سال افزایش پیدا می‌کند و براساس بیماری‌های مختلف هنرمندان؛ ترجیح صندوق اعتباری هنر این بود که در زمینه بیمه تکمیلی و کمک هزینه‌های درمان اقدامات مهمی را انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: با هماهنگی‌هایی که انجام شده بیمه ایران بهترین قیمت را به ما ارائه داده و پیش‌بینی می‌کنیم حدود 12 هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران را تحت پوشش این بیمه قرار دهیم تا بتوانند در بحث‌های درمان خود غیر از بیمه‌های پایه؛ از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

او درباره دیگر امتیازات این تفاهم‌نامه نسبت به دوره‌های قبل توضیح داد: سعی کردیم درباره بیماران بستری‌ و انجام اعمال جراحی‌ که متاسفانه هنرمندان زیادی درگیر آن هستند را به صورت نامحدود در این بیمه ارائه دهیم. از دیگر تسهیلات این بیمه آن است که دیگر به معرفی‌نامه احتیاجی نیست و هنرمند می‌تواند با ارائه کد ملی در بیمارستان از خدمات بیمه استفاده کند.

خلیل‌ارجمندی افزود: جدول این خدمات به صورت کامل در سایت صندوق اعتباری هنر قرار داده شده و همه افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. پیش‌بینی می‌کنیم در کنار این خدمات؛ دیگر مشکلات هنرمندان از قبیل بیمه‌های بازنشستگی که بعضا مشکلاتی در آن‌ها وجود دارد و بیمه‌های آثار هنری و مالکیت معنوی را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه امروز در چندین مورد تفاهم‌نامه امضا‌ شده است، گفت: قرارداد بیمه تکمیلی و بیمه درمان امضا شد و با توجه به اینکه قرارداد بیمه از اول تیرماه پایان یافته بود؛ قرارداد امروز از یکم تیرماه قابل پرداخت است و هزینه‌های درمان از ابتدای تیرماه پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: حدود 47 هزار نفر عضو داریم اما در حدود 12 هزار نفر از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند. حق بیمه پرداختی سالانه 750هزار تومان است که مبلغ 500 هزار تومان را صندوق اعتباری هنر و مابقی توسط هنرمندان پرداخت می‌شود.

خلیل‌ارجمندی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی براینکه قرار است تعدادی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر اروپا برای نمایش در موزه‌های رم فرستاده شود، آیا شرایط بیمه‌ای خاص برای این آثار در نظر گرفته می‌شود یا نه گفت: به جز بیمه تکمیلی؛ قرارداد دیگری بین ما و بیمه ایران منعقد نشده و در این تفاهم‌نامه ساز و کار قرارداد بیمه‌هایی نظیر بیمه آثار هنری بررسی می‌شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی براینکه چرا در امضای بیمه تکمیلی تاخیر شد و این مسئله باعث شد برخی از هنرمندان ازجمله حسین محب‌اهری با مشکلاتی مواجه شوند و درمان آن‌ها با تاخیر آغاز شود،‌ گفت: هیچ بیمه‌ای انقطاع نشده بود و چنین مسئله‌ای صحت ندارد. تا امروز هیچ هنرمندی به واسطه اینکه بیمه تکمیلی‌اش قطع شده باشد با مشکل روبرو نشده است.

logo-samandehi