انتقاد رییس شورای شهر تهران از عدم حضور آثار نقاشان بزرگ در موزه دفاع مقدس

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در این مراسم گفت: در زمانی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بودم نقاشی های بزرگان جمع آوری شده بود و قرار بود به موزه دفاع مقدس داده شود اما هیچ وقت نشد و در انبارها مانده است. خاطرم هست با آقای ناصر پلنگی تعدادی از نقاشی ها را در موزه خرمشهر به نمایش گذاشتیم وحتی خودمان به تنهایی نورپردازی کردیم سال گذشته که به خرمشهر رفته بودم به موزه رفتم و دیدم همان نقاشی های قدیمی ست و هیچ نو نشده اند؛ انشاالله آثار نو و به روز در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته شوند.



به نوشته فارس، او با اشاره به وجود توأمان جنبه فرهنگی و حماسی در این کتاب، گفت: هنوز نانوشته ها و ناگفته‌های بسیاری از دفاع مقدس باقی است. البته حق مطلب هرگز آنطور که واقعاً بوده امکان توصیف ندارد. آن روحیه ها را نه با قلم و نه با فیلم و نه هنرهای تجسمی نمی توان به طور کامل به دیگران ارائه و القا کرد، اما می‌توان به آن نزدیک شد.
مهدی چمران همچنین با یادآوری خاطره دیدار با رهبر انقلاب و تشویق نویسندگان از سوی ایشان به خلق آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس، افزود: امیدوارم در مسیر هنر و ادبیات دفاع مقدس که بهترین مضامین و عالیترین نمونه های آثار معنوی و جهانی را دارد، آثاری همچون "دستان کوچک، نقشهای بزرگ"هر چه بیشتر به ثمر بنشیند.

logo-samandehi