عارفی‌منش: قدرت یادگیری در سمپوزیوم های سازمان زیباسازی بسیار بالاست/ هنرمند باید دارای شناسنامه کاری باشد

عارفی‌منش: قدرت یادگیری در سمپوزیوم های سازمان زیباسازی بسیار بالاست/ هنرمند باید دارای شناسنامه کاری باشدهادی عارفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان زیباسازی شهرداری تهران و در حاشیه چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی دفاع مقدس ضمن قدردانی از سازمان زیباسازی شهر تهران برای برگزاری این سمپوزیوم اظهار کرد: قدرت یادگیری در این گونه محافل برای یک مجسمه ساز به قدری بالاست که در هیچ کلاس آموزشی یا دوره آزمایشی برای طراحی و پیکره بندی نمی توان آن را تجربه کرد.

وی افزود: من اجرای تنها اثر فیگوگراتیو با جنس گچ را در این سمپوزیوم بر عهده دارم و شاید دلیل آن، عقیده ای باشد که در این رشته دارم؛ من بر این عقیده هستم که هر هنرمندی باید از کارش شناسنامه داشته باشد و هر هنرمندی را با یک شاخصه در میان سایر ویژگی ها بشناسند.

عارفی منش عنوان کرد: اجرای تدابیری در قالب سمپوزیوم و محدود نکردن آن به شهر تهران و دعوت از تمام استان ها برای شرکت در این گونه محافل سبب فراهم کردن بستر آشنایی با اساتید بزرگی در رشته مجسمه‌سازی شده و این مساله باعث افتخار خواهد بود.

این شرکت کننده در خصوص امکانات فراهم شده از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز گفت: علاوه بر مکان استراحتی که برای هنرمندان استانی اختصاص داده شده و بسیار مناسب است، انتخاب عمارت عین الدوله که فضای آرام و هنرمندانه دارد هم از دیگر ویژگی های خوب این سمپوزیوم است.

وی در خصوص اثر ارائه شده خود به این سمپوزیوم نیز توضیح داد که مجسمه گچی این سمپوزیوم نمایی از افتخار است و دست های رو به بالا همان نماد را دارد که یک قهرمان المپیک در زمان پیروزی با در دست گرفتن پرچم کشورمان، دور افتخار می زند.

عارفی منش اظهار کرد: شهدا هم برای ما همین جایگاه را دارند زیرا آنها با عمل خود، افتخار و غرور را برای کشور به همراه آوردند و این مجسمه قصد دارد بگوید که شهدا دارنده خوش رنگ ترین مدال جهانی در فداکاری و ایثار را از آن خود کرده اند.

بر اساس این گزارش چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی دفاع مقدس با حضور 10 شرکت‌کننده از تاریخ 20 شهریور ماه تا 7 مهر 1395 برگزار می‌شود.

logo-samandehi