متن تفاهم‌نامه ایران و ایتالیا منتشر شد/ ایران در ارسال آثار مصر است

متن تفاهم‌نامه ایران و ایتالیا منتشر شد/ ایران در ارسال آثار مصر استبه گزارش گالری آنلاین به نقل از ایلنا، موزه هنرهای معاصر تهران متن تفاهم‌نامه‌ی فرهنگی هنری ایران و ایتالیا را منتشر کرد.

بر اساس تفاهم‌نامه فرهنگی هنری گردشگری که میان رییس جمهور ایران و نخست وزیر ایتالیا امضا شده، موزه ماکسی رم میزبان گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران می‌شود.

طبق بند ۵ تفاهم‌نامه فرهنگی هنری گردشگری (نقشه راه) که توسط ریاست جمهوری ایران و نخست وزیر ایتالیا به امضا رسیده است، ۳۰اثر ایرانی و ۳۰ اثر غربی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در ژانویه ۲۰۱۷ در موزه ماکسی شهر رم به نمایش گذاشته خواهد شد.

موزه ملی ماکسی مهم‌ترین موزه هنرهای معاصر رم است که طراحی و ساخت آن توسط گروه معماری زا‌ها حدید انجام شده است.

این تور نمایشگاهی به سرپرستی علی مراد‌خانی (معاون امور هنری وزارت ارشاد) قرار است در ماه دسامبر در کشورهای آلمان و ایتالیا به نمایش درآید.

لازم به ذکر است؛ انجمن‌های هنری، گالری‌داران و هنرمندان هنرهای تجسمی با ارسال این آثار به این تور نمایشگاهی مخالف هستند و در بیانیه‌های مختلفی مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند. همچنین ارسال آثار نمایشگاهی ایران براساس جدول زمانی ابتدا به برلین و پس از آن به ایتالیا صورت خواهد گرفت.

logo-samandehi