نمایشگاه برگزیدگان پوستر زمین سبز در اكسپوى میلان / گزارش تصویرى

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، حدود ٢ اثر منتخب این مسابقه كه اردیبهشت‌ماه توسط موسسه توسعه هنرهاى معاصر بر پا شد در غرفه كشورمان در اكسپوى میلان به نمایش درآمده و توجه مردم به خصوص هنرمندان را به خود جلب می‌کند.

صحبت كردن با ایتالیایی‌ها درباره نمایشگاه دشوار است، زیرا آن‌ها كمترین آشنایى با زبان انگلیسى دارند، اما از انبوه آدم‌هایی كه در خروجى غرفه ایران كنار گل‌بوته‌ها و حوضچه‌هایی با ماهى قرمز نشسته‌اند و عكس یادگارى می‌گیرند و پوسترها پیش چشمشان است گپ‌های كوتاهى زدیم:

فرانچسكو از اهالى ناپل كه می‌گوید سه روز مأموریت دارد تا براى شركتش كه در زمینه تبلیغات فعال است تعاملاتى را با سایر كشورهاى حاضر در اكسپو برقرار نماید هنگام دیدار از این آثار گفت: به نظرم ایده ارائه نگاه‌های هنرمندان ایران به موضوع اكسپو جهانى بیانگر اهمیت جایگاه هنرمندان در این كشور است.

خانم رزا كه براى دهمین بار است از اكسپوى میلان دیدار می‌کند از ظرافت‌های هنرى در نظر گرفته شده در غرفه ایران مانند مانیتورهاى بسیار بزرگ، گروه‌های متنوع موسیقى و همین نمایشگاه پوستر ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید تا به حال چهار بار در غرفه ایران ناهار خورده است و اتفاقاً حتى براى چشیدن غذاهاى ایرانى هم شده حتماً رهسپار ایران به خصوص اصفهان خواهد شد.

او گفت: در طی این مراجعت‌ها به غرفه ایران دریافتم كه زعفران و پسته دو خوراكی بسیار مهم برای ایرانی‌هاست و خودم نیز از غرفه ایران زعفران خریدم تا غذاهای ایتالیایی را به چاشنی ایرانی اضافه كنم.

گریگور كه خود را ایرلندى و یك گرافیست كتاب كودكان معرفى می‌کند از حضور گرافیك ایران در این صحنه بین‌المللی خشنود است، او گویا گرافیك ایران را به خوبى می‌شناسد و می‌گوید اتفاقاً آثار خوبى در این نمایشگاه ارائه شده است.

طرح‌هایی كه ما از گرافیست‌های ایرانی در این نمایشگاه می‌بینیم نشان از شناخت دقیق هنرمندان از چیزهایی كه زمین و زندگی بشری را تهدید می‌کند، دارد.

این نمایشگاه تا پایان اكسپوى میلان در غرفه ایران دایر خواهد بود.

1403/02/05
logo-samandehi