فرصت خاصی برای دانشجویان عکاسی

شورای طراحی و برنامه‌ریزی سفرهای علمی - آموزشی و تورهای عکاسی «چیلیک» از برگزاری یک عنوان سفر عکاسی ویژه دانشجویان رشته عکاسی دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی ایسنا، در این تور عکاسی که ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های عکاسی، طراحی و برنامه‌ریزی شده است، سعی بر آن بوده تا ضمن آشنایی این گروه از دانشجویان از دانشگاه‌های گوناگون دارای رشته تخصصی عکاسی، امکانی خاص برای این دسته از علاقه‌مندان مشغول در رشته عکاسی فراهم شود. امکانی که در حالت معمول و با وجود تراکم برنامه‌های موجود در امور متراکم مدیران گروه عکاسی، شاید کمتر توان تأمین و پشتیبانی آن از سوی مسوولان آموزشی گروه‌های عکاسی مهیا باشد.

مهدی سروری - مدیر گروه طراحی و برنامه‌ریزی تورهای عکاسی «چیلیک» - انجام این فعالیت عکاسی گروهی را به‌دلیل آشنایی دانشجویان مقاطع گوناگون عکاسی از مرحله علاقه‌مندی تا تخصص دانست و همکاری مدیران و اساتید گروه‌های عکاسی را برای معرفی دانشجویان در این طرح لازم و ضروری ارزیابی کرد.

او که خود از جمله دانش‌آموختگان رشته‌ی عکاسی است، گفت: همکاری و همدلی اساتید عکاسی در این برنامه لازم و برخورد نزدیک کارگاهی و مجال تبدیل تئوری به ثبت را برای دانشجویان رشته عکاسی در محیطی سلامت، از جمله آموزش‌های لازم در مسیر کسب تجربه است.

سروری تبادل اطلاعات علمی و فنی دانشجویان را در مراحل پیش از سفر، حین سفر و حتی پس از سفر عکاسی مفید دانست و اظهار کرد: دانشجویان عکاسی ما اغلب از نظام آموزشی گله‌مند هستند، ولی در این راستا باید تلاش کرد و زمینه را برای رضایتمندی آن‌ها و تبدیل دانش‌های تئوری به رفتارهای تجربه‌ساز عملی فراهم کرد.

او همچنین به موضوع حضور در طبیعت ناب استان گیلان و روستاییان مناطق این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به استعداد عکاسی با گرایش‌های طبیعت، منظره، مستند اجتماعی و پرتره، روزهای پایانی اردیبهشت (شامگاه چهارشنبه 30 اردیبهشت تا شامگاه اول خردادماه) بهترین موقعیت زمانی برای انجام این برنامه است. هریک از دانشجویان نیز می‌توانند با پیشنهاد و معرفی استاد آموزش، شرایط دعوت از آن‌ها را در نشست نقد و نمایش و بررسی آثار به دست آمده از این تور فراهم کنند.

مسوول شورای طراحی و برنامه‌ریزی سفرهای علمی، آموزشی و تورهای عکاسی چیلیک در پایان تأکید کرد: علاقه‌مندان واجد شرایط با توجه به محدودیت پذیرش دانشجویان می‌توانند برای استفاده از تسهیلات مالی و برخورداری از تخفیف 50 درصدی، با ارسال کارت دانشجویی معتبر و تقاضای حضور در این سفر گروهی به نشانی: Chiilicknews@gmail.com حضور خود را ثبت کنند و برای دریافت هرگونه اطلاعات تکمیلی با شماره همراه 09122797717 یا شماره تلفن دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در تماس باشند.

برگزاری نشست «جستاری در عکاسی مستند» در دانشگاه تهران

پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران نشستی با عنوان «جستاری در عکاسی مستند» برگزار می‌کند.

در این نشست که با محوریت عکاسی خبری و عکاسی فضای شهری از ساعت ١٤:٣ روز دوشنبه ٢١ اردیبهشت‌ماه در تالار شهید آوینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، یوسف زینال‌زاده و محمد نوروزی در زمینه عکاسی خبری و علی میراسماعیلی در زمینه عکاسی شهری به صحبت خواهند پرداخت.

حضور علاقه‌مندان پس از ثبت‌ نام در آدرس اینترنتی www.fujifilmco.ir در این نشست رایگان است.

logo-samandehi