مهمان خانه اقامتگاه تسای از آی وِی وِی و گروه HHF / گزارش تصویری


به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین به نقل از اتود ، سه سال پس از تکمیل خانه اصلی، صاحبان اقامتگاه تسای (همچنین در این خبر) از گروه HHF و آی وِی وِی خواستند تا یک مهمانخانه طراحی نمایند. اقامتگاه تسای، خانه ای ویلایی متعلق به دو کلکسیونر هنری ست که بر روی یک شیب جنگلی در شمال نیویورک قرار گرفته و مسافتی دو ساعته با اتومبیل با منهتن فاصله دارد.

این مهمان خانه دارای سه بخش اصلی ست: یک اتاق خواب، یک فضای کار و یک گالری برای نمایش آثار هنری این دو کلکسیونر. با در نظر گرفتن پلانی Y شکل، در طرحی ساده و موثر، این سه عنصر را از هم دور نگه داشته و طرح کلی خانه را تعریف می کند. یک حمام کوچک، آشپزخانه و یک کمد لباس که همچون پلکان منتهی به زیرزمین و پارکینگ، در باکسی سلب پنهان شده است و به طور همزمان دیوارهای پشت اتاق خواب و اتاق کار را تشکیل می دهند.

در تقابل با نمای فلز گالوانیزه ی راه راه خانه ی اصلی، این مهمان خانه دارای ساختاری از چوب است که با فولاد زنگ زده ساخته شده و با طبیعت اطراف خصوصا در طول فصل پاییز ادغام می گردد؛ هنگامی که برگ های درختان نیز به شورش درآمده و قرمز و طلایی می گردند. طبیعت همچنین در طراحی داخلی نقش عمده ای را بازی می کند و هر بار چشم انداز سه اتاق اصلی خانه را با گستره ای متنوع، تغییر می دهد: این چشم انداز نقطه ی تعادل هر سه بخش مهمان خانه است و به بخشی از آن بدل می گردد.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


پلان


نما


برش

logo-samandehi