معرفی هیئت انتخاب آثار و داوران «پوستر برای فردا فرانسه»

طبق اعلام دبیرخانه‌، تعداد ۴۹۸۰ پوستر برای شرکت در این رقابت ارسال شده‌اند که از این میان تعداد ۱۰۰ پوستر برای نمایشگاه انتخاب خواهند شد و همچون سال‌های گذشته ده اثر منتخب نیز به‌طور مشترک به‌عنوان آثار برتر معرفی خواهند شد.
نکته‌ی قابل توجه در این میان نحوه‌ی انتخاب آثار و داوری این رقابت است که آن را جذاب‌تر کرده است. انتخاب آثار و داوری این رقابت در دو مرحله انجام م‌شود. بخش اول، مرحله‌ی انتخاب آثار است که در این مرحله ۵۰ زن و ۵۰ مرد شامل طراحان‌گرافیک حرفه‌ای، اساتید دانشگاه‌ها، کیوریتورها و نمایندگان ان.جی.او‌ها و سازمان‌های معروف جهان از کشورهای مختلف به‌صورت آنلاین به انتخاب آثار رسیده می‌پردازند و در مرحله‌ی دوم هیئت داوران نهایی، آثار برتر را معرفی خواهند کرد.

اسامی هیئت داوران :
رودی باور از سوئیس، لکس دروینسکی از آلمان، رفیق المانسی از مصر، سدریک گاتیلون از فرانسه، چریل هلر از آمریکا، ماریون دوشارز از انگلستان، میلا ملنک از بسنی و هرزگوین و فلورنس رابرت ویسی از مراکش.
از کشور ایران هم صالح زنگانه به عنوان داور در بخش هیئت انتخاب آثار حضور خواهد داشت.
یادآور می‌شود رقابت بین‌المللی «پوستر برای فردا» فرانسه از سال ۲۰۰۹ و با رویکرد معرفی معضلات اجتماعی و حقوق بشر پایه‌ریزی شده و تا کنون و ظرف شش سال گذشته حدود ۶۰۰ نمایشگاه و ورک‌شاپ در شهرهای مختلف دنیا برگزار کرده است. این رقابت با داشتن آرشیوی به بزرگی نزدیک به ۱۵ هزار پوستر اجتماعی از ۱۰۰ کشور مختلف دنیا یکی از بزرگ‌‌ترین ها در نوع خود می‌باشد. امسال نیز برای هفتمین سال پیاپی با شعار «حق سلامت برای همه» در دهم دسامبر ۲۰۱۵ به طور هم‌زمان در پاریس و بسیاری از شهرهای دیگر جهان برگزار خواهد شد.

logo-samandehi