مدیر عامل خانه هنرمندان: هنرمندان شهرستانی مورد غفلت واقع شده اند


مجید سرسنگی شامگاه یکشنبه در نشست خبری روزهای فرهنگی شهرستان تربت حیدریه در خانه هنرمندان ایران اظهار داشت: ما نمی توانیم هنرمان را در سطح ملی و بین المللی گسترش و توسعه بدهیم مگر اینکه به هنرمندان شهرستانی توجه کنیم.
وی تاکید کرد باید ضمن بها دادن به هنرمندان شهرستانی، آنان را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم.
سرسنگی در ادامه گفت: ما خود را از طیف گسترده ای از هنرمندان محروم کرده ایم و همه حواسمان را بر روی دو یا سه شهر بزرگ متمرکز کرده ایم که این مساله موجب ناامیدی و مهاجرت هنرمند شهرستانی به تهران می شود.
سرسنگی تصریح کرد در دهه های اخیر آنچنان که باید و شاید به هنرمندان شهرستانی توجه نشده است، چراکه اگر به آن جا بروید، می بینید که کاملأ دلسردند و گلایه دارند، این به خاطر این است که ما در این سال ها غفلت کرده ایم.

ایجاد خانه هنرمندان در شهرستان ها
مدیرعامل خانه هنرمندان در ادامه با اشاره به پیامدهای مثبت ایجاد خانه هنرمندان در شهرستان ها گفت: در قدم اول به نوعی یک شبکه هنرمندان در کشور ایجاد می شود و هدف ما این است که این خانه در هر جا که ایجاد می شود هنرمندان آن بتوانند به تهران بیایند و آثارشان را نمایش دهند مثل تربت حیدریه که این هفته با آثارخود به اینجا آمده اند.
وی بیان داشت: یکی دیگر از اهداف ما این است که برنامه هایی را که در تهران اجرا می شود را به شهرستان ها ببریم و این یعنی ایجاد یک ارتباط دوطرفه که باعث می شود تا هنرمندان حتی در دورترین نقاط نیز از جدیدترین آثار و اتفاقات هنری مطلع شوند.
سرسنگی اظهار داشت: در همین راستا از چهارشنبه 28 مرداد برنامه خانه هنرمندان تربت حیدریه در اینجا اجرا و به نمایش گذاشته می شود و این مسیر ادامه خواهد داشت.
در ادامه رضا حسن زاده مدیر خانه هنرمندان تربت حیدریه افزود:خانه هنرمندان تربت حیدریه در بهمن ماه 93 افتتاح شد که از آن زمان نام بیش از هزار هنرمند این شهر ثبت شد.
روزهای فرهنگی تربت حیدریه از 28 تا 30 مرداد ماه جاری به مدت سه روز در خانه هنرمندان ایران دایر است.

منبع : ایرنا

logo-samandehi