یک سوم از موزه و گالری های هنری با ضرر اداره می شوند


نسخه انگلیسی کتاب مدیریت گالری های هنری نوشته ماگنوس رش کارشناس آثار هنری آلمانی که توسط موسسه کانتسر ورلاگ در برلین چاپ شده؛ وضعیت موزه و گالری های هنری را بررسی کرد.
رش می نویسد: سنتی از مدیریت غیرحرفه ای بر بنگاه هایی (موزه ها) غلبه کرده است که موجب ابهام مالی در این بنگاه ها می شود.
وی پیشنهاد می دهد؛ از روی الگوی آزمون و خطا، مدارس بازرگانی نظام مدیریتی جدیدی طراحی شود که شامل توصیه هایی مانند اتخاذ ساختارهای مدیریتی سخت گیرانه و رقابت نکردن برای جذب بازدیدکنندگان معدود است.
از میان راهکارهای چالش برانگیز تغییر پیشنهادی در شیوه پرداخت گالری ها به هنرمندان زنده نیز دیده می شود و یک پیشنهاد این است که همه سوداگران آثار هنری در بازار دست دوم پرسودتر نیز فعالیت کنند، در حالیکه به فعالیت خود در فروش آثار دست اول نیز ادامه می دهند.
الگوی مد نظر رش، روشن و تجارت مآبانه است اما وی از رویکرد تجاری آثار هنری حمایت نمی کند.
جفری دیچ تاجر آثار هنری و موزه دار در مقدمه این کتاب نوشته است: آن دسته از سوداگران آثار هنری بیشترین تاثیرگذاری را در بازار دارند که بیش از سود و تجارت به هنر اهمیت می دهند.

رش، مجموعه زیادی از اطلاعات خام را درمورد بازار خصوصی خرید و فروش آثار هنری در این کتاب گرد آورده و با 51 نفر از موثران این صنعت طی 10 سال مصاحبه کرده است. غیر از این از تجربیات فردی به عنوان همکار در گالری های مختلف و 10 مطالعه موردی درباره گالری های مختلف کمک گرفته است.

منبع : ایرنا

logo-samandehi