هنرمندان 13 کشور در تهران مجسمه می‌سازند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، عیسی علیزاده درباره مقدمات برگزاری این دوره از سمپوزیوم مجسمه‌سازی، گفت: اول مهرماه هفتمین سمپوزیوم مجسمه تهران آغاز به کار می‌کند. این دوره از سمپوزیوم دو بخش کارگاه سنگ و آهن دارد و 33 هنرمند ایرانی و خارجی در بخش‌های اصلی و جنبی این رویداد هنری حضور دارند.

رییس هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با اشاره به این‌که این دوره از سمپوزیوم میزبان بیش از 14 هنرمند خارجی خواهد بود، بیان کرد: 14 هنرمند از 13 کشور در این دوره از سمپوزیوم حضور خواهند داشت. هنرمندانی از کشورهایی مانند روسیه، بلاروس، آلبانی، پرتقال، ایتالیا، صربستان، تایوان، کره، آلمان، پرو، بلغارستان، یونان و رومانی مجسمه‌سازان این دوره از سمپوزیوم هستند.

9 هنرمند ایرانی نیز با آثار خود در بخش‌های اصلی کارگاه سنگ و آهن این سمپوزیوم حضور خواهند داشت. ضمن این‌که مانند دوره‌های گذشته، رویکرد کلی سمپوزیوم تهران، آموزشی است و به همین منظور در بخش جنبی جشنواره، 10 دانشجو به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.

محل برگزاری سمپوزیوم مانند دوره‌ گذشته، برج میلاد تهران خواهد بود و جای‌گذاری مجسمه‌ها در نقاط تهران را به‌عنوان سیاست کلی این رویداد هنری حفظ خواهیم کرد.‌

logo-samandehi