80 هنرمند حامی محیط زیست حجم‌سازی کردند


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، جشنواره شهر هنر یادمان ملی ایرانیان از 18 شهریور ماه کار خود را به مدت 10 روز آغاز کرده و شامل بخش های مختلف فرهنگی و هنری است. یکی از بخش‌های آن، جشنواره هنرهای مفهومی با شعار آشتی مردم با طبیعت است. در این بخش 80 هنرمند حامی محیط زیست اقدام به حجم‌سازی و فضاسازی‌های مفهومی با موضوع طبیعت کرده‌اند.

به گفته عبدالرضا احمدی - دبیر اجرایی این طرح در برج میلاد تهران - هدف از این اقدام، بازگرداندن دوباره زندگی به طبیعت است.

او با بیان این‌که تنها هنری که می تواند حرف بزند، هنر مفهومی است، اظهار کرد: ما تلاش نداریم که آثار مرتبط با محیط زیست را در گالری‌ها نمایش دهیم، چرا که عموم مردم به این فضاهای هنری نمی‌روند و به همین دلیل، فضای کاری ما در دل طبیعت و زیر آسمان شهر است تا عموم مردم با این هنرها آشنا شوند.

این آثار از مواد دور ریختنی مانند پلاستیک، چوب، آلومینیوم و ... در شکل و شمایلی متفاوت ساخته شده و این اقدام، یک حرکت اعتراضی نیز به افزایش تولید زباله از سوی شهروندان است.

وی با اشاره به ساخت دودکش‌های آلمینیومی، ادامه داد: این دودکش‌ها نماد دنیای صنعتی و زندگی در شهرهاست. چوب، نماد درخت و حیات و زندگی است که باید برای داشتن زندگی سالم‌تر به این موارد توجه و تلاش در راستای کاهش تولید زباله آغاز شود.

این هنرمند با تأکید بر این‌که هنرمندان با ساخت این هنرهای مفهومی درصدد هستند که ذهن مخاطب را برای کشف مفاهیم جدید با هدف داشتن زندگی بهتر درگیر کنند، افزود: امیدوارم این اقدام برج میلاد ادامه‌دار باشد تا بتوانیم هنرهای مفهومی را برای شهروندان عمومی‌سازی کنیم.

جشنواره تابستانی شهر هنر از 18 تا 27 شهریورماه از ساعت 18 تا 23 میزبان عموم علاقه‌مندان است.

logo-samandehi