تبدیل شرکت فرش کرمان‌ به باغ موزه فرش جنوب شرق کشور

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مجله الکترونیکی فرش ، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: شرکت فرش کرمان‌ با حضور رئیس سازمان ملی فرش ایران به باغ موزه فرش جنوب شرق کشور ‌تبدیل می‌شود.
مصطفی زریسفی در جلسه کمیته فرش استان کرمان با اشاره به برگزاری ‌نمایشگاه بین‌المللی ‌فرش تهران از اول تا هفتم شهریور ماه اظهار داشت: در این نمایشگاه هشت غرفه به استان کرمان اختصاص یافته بود.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران بزرگترین نمایشگاه کشور و یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی فرش جهان است، ابراز داشت: امسال استان کرمان در رشته‌های مختلف فرش در این نمایشگاه رتبه‌های قابل قبولی را کسب کرده است.
مدیریت فرش استان کرمان از لحاظ دولتی ثابت است.
در گذشته چند‌ دستگاه در مدیریت فرش استان کرمان نقش داشتند و هر کس کار خود را انجام می‌داد، اما طی یک سال گذشته ‌وضع آن مشخص شده و متوالی آن ‌شرکت فرش زیر مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
در سطح استان کرمان 70 هزار بافنده فرش داریم که بیش از 50 هزار نفر شناسنامه‌دار ‌و 26 هزار نفر آنها بیمه بافندگان فرش هستند.
در سال ‌242 هزار متر مربع فرش در استان کرمان بافته می‌شود.
در حال حاضر وضعیت فرش استان کرمان از لحاظ کیفیت ‌و فروش جایگاه خوبی دارد و ما در سال گذشته از گمرک غرب تهران 25 میلیون دلار صادرات فرش کرمان را داشته‌ایم.
فرش کرمان در سازمان مالکیت‌های معنوی جهانی ثبت جهانی شده است.
شرکت فرش کرمان‌ در هفته آینده با حضور رئیس سازمان ملی فرش ایران ‌تبدیل به باغ موزه فرش جنوب شرق کشور می‌شود.
باغ موزه فرش کرمان از جایگاه تاریخی و باستانی با‌ارزشی برخوردار است و قدمت 100 ساله دارد و این مکان تبدیل به مرکز تولید فرش، نمایشگاه‌ فرش و ... خواهد شد.
به دلیل اینکه استان کرمان در زمینه فرش جایگاه و امکانات ‌بسیار خوبی دارد و در برگزاری المپیاد فرش موفق عمل کرده، دو دوره این المپیاد در شهر کرمان برگزار شده است.

logo-samandehi