دومین نشست بررسی جغرافیا و هنر / در حاشیه نمایشگاه هنر معاصر زنجان در نگارخانه لاله


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی گالری لاله ، دومین نشست بررسی جغرافیا و هنر معاصر و نقد آثار هنرمندان معاصر زنجان با حضور فرح اصولی (هنرمند معاصر)، بهنام کامرانی(هنرمند معاصر و منتقد هنر)، علی ذاکری (هنرمند معاصر و مدرس هنر) و رحمان پرچگانی (نقاش، مدرس و رییس هیئت مدیره خانه هنرمندان زنجان) روز چهارشنبه ۲۵ شهریور ساعت 4 تا 6 عصر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.

زمان و مکان تولید هنری که در پی پرسش" ِکی و کجا "نقش خود را در هنر اعلام می‌کنند، یکی از زمینه های متعدد شکل گیری ساختار هنری هستند. مکان صرف نظر از وجوه کالبدی‌اش، عملکردهای فرهنگی و اجتماعی دارد که تاریخ هنر تا به امروز گواه آن است . جغرافیای هنر در پی توجه به مکان اهمیت می‌یابد و تقسیم بندی‌ها و رویه‌های موجود هنر را در نظام شهر‌ها، کشور‌ها، منطقه‌ها و پایتخت‌ها قرار می‌دهد. جغرافیا را به عنوان زمینه مطرح می‌کند و اثرات مقوله‌های مکانی را در ساخت هنری پیگیری می‌کند.

شایان ذکر است نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر زنجان، چهارمین رویدادی است که با هدف بررسی گستره جغرافیایی هنر معاصر و ایجاد فضای تعامل بین هنرمندان خارج از مرکز و هنرمندان شهر تهران، در نگارخانه لاله برگزار شده و تا 25 شهریور ماه دایر خواهد بود .گفتنی است پیش از این نیز آثار هنرمندان تبریز، مشهد و گیلان به نمایش در آمده است و این رویداد هر سال یکبار، هنر معاصر یکی از استانهای کشور را ارائه و مورد بررسی قرار می دهد.

حضور در این برنامه برای کلیه علاقه مندان آزاد است.

نشانی : نگارخانه لاله ،خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، تلفن:88960492


logo-samandehi