کامبیز صبری سمبل‌های ایرانی را به تایوان می‌برد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، کامبیز صبری این روزها مشغول ساخت مجسمه‌ای است که قرار است در مقابل موزه فرهنگ و هنر آسیا در کشور تایوان نصب شود. او دراین باره گفت: موزه‌ای به نام فرهنگ و هنر آسیا در تایوان در حال تاسیس است. آنچه که در طرح پیش نویس این موزه نوشته شد قرار است جزو 5 موزه برتر دنیا باشد و در آذر ماه افتتاح شود.
مدیران فرهنگی این کشور تصمیم گرفتند در مقابل این موزه 3 اثر حجم نصب کنند و برای همین امر نیز یک فراخوان بین‌المللی دادند که از میان شرکت‌کنندگان در مرحله اول 14 نفر انتخاب شدند و من نیز جزو این 14 نفر بودم.
در دور دوم یک رقابت نفس‌گیر بین مجسمه‌سازان شکل گرفت و درنهایت 6 نفر انتخاب شدیم. در مرحله آخر که قرار بود 3 نفر نهایی انتخاب شوند به صورت حضوری به تایوان رفتم و از طرحم دفاع کردم و در نهایت نیز جزو 3 نفر اصلی قرار گرفتم که قرار است اثرم در جلوی این موزه نصب شود.
کار در ایران ساخته می‌شود و پس از تولید به تایوان منتقل شده و جلوی موزه نصب می‌شود . به همین دلیل بیشتر توجه و فعالیت من در حال حاضر روی ساخت اثر است.
متریالی که برای ساخت این مجسمه استفاده می‌شود ترکیبی است از فولاد، آهن و فایبرگلاس در ابعاد 5 متر ارتفاع و حدود یک ونیم در یک ونیم سانتی‌متر، این اثر نیز از مجموعه کارهای آخر من است که سمبل‌ها و نشانه‌های معماری ایرانی را مطرح می‌کنم.
دو اثر بعدی که قرار است در کنار اثر من قرار بگیرند، یک اثر از هنرمند ژاپنی است و دیگری نمی‌دانم یا از ویتنام است یا اندونزی، چرا که قرار بود از بین این دو، اثر یک هنرمند انتخاب شود.

logo-samandehi