دوازدهمین نشست از مجموعه نشست‌های ˝هنر و زندگی روزمره شهری˝ / طراحی صنعتی و زندگی روزمره در شهر

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، این نشست پژوهشی که با همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران و همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود تلاش می‌کند تا کارکردهای طراحی صنعتی در فضاهای شهری را تبیین کند. طراحی محصول فرآیندی است که برای زیست انسان ابزار می‌سازد، ابزارسازی که ابعاد احساسی و روحی زیست بشر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این نشست در بخش نظریه آیدین مهدی زاده درباره "طراحی صنعتی و فرهنگ عامه " سخن خواهد گفت اینکه تا چه میزان فرهنگ عامه در طراحی صنعتی پررنگ است و دانش‌آموختگان طراحی مدارس ایران تا چه حد به زندگی روزمره و فرهنگ عامه پرداخته‌اند.

در بخش مطالعه بابک امرایی به "رویکرد و روش‌شناسی در طراحی محصول برای فضاهای شهری" خواهد پرداخت. تاکید امرایی در این بخش بر چگونگی طراحی تجهیزات شهری و مبلمان شهری است؛ چیزی که نیازمند آن است تا طراحان نیازهای کاربردی، فرهنگی و برنامه‌های شهر را به درستی بشناسند.

در بخش تجربه نیز بابک یوسف شاهی, طراح صنعتی, به "مسئولیت طراحانه در پروژه های شهری" خواهد پرداخت. جایی که طراحان صنعتی تلاش می‌کنند تا مفاهیم و عملکردهایی نوینی را از طریق خلق محصول بیان کنند. یوسف‌شاهی در این نشست به برخی از پروژه‌های طراحی خود و تجربیات حاصل از آنها اشاره خواهد.

دوازدهمین نشست از سلسله نشست های "هنر و زندگی روزمره شهری" چهارشنبه مورخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷ الی ۱۹ در در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که دکتر افسانه کامران دبیر علمی مجموعه نشست های "هنر و زندگی روزمره شهری" بوده است.

logo-samandehi