جشنواره ملی «مجسمه های کوچک» در شهر صدرا شیراز گشایش یافت

به گزارش گالری آنلابن به نقل از ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس روز سه شنبه در آیین افتتاح این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جشنواره 32 هنرمند از 10 استان کشور شرکت دارند.
بهزاد مریدی افزود: آثار رسیده به این جشنواره از کیفیت مناسبی برخوردار است به طوری که 20 اثر از این جشنواره از بخش کارگاهی و سه اثر از بخش کارگاهی به صورت دائمی در اکو پارک صدرا نصب می شود.
وی بیان کرد: در این جشنواره که به مدت دو روز ادامه دارد در دو بخش نمایشگاهی و کارگاهی هر کدام سه اثر مورد تقدیر قرار می گیرد.
مریدی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: مجسمه سازی هنری فاخر است که با وجود دشواری های فراوان که در این زمینه وجود دارد، موجب ماندگاری نمادهای فرهنگی ما شده است از این رو باید هنرمندان این بخش مورد تقدیر و حمایت مسوولان قرار گیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: از مهرماه سال 93 خانه فرهنگ شهر صدرا راه اندازی شده است و این اقدام ارزشمند موجب تمرکز فعالیت های فرهنگی و هنر در این شهر شده و مردم نیز از آن استقبال کرده اند.
مریدی گفت: فضای بازاکوپارک شهر صدرا فرصت دائمی و مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و هنری در شیراز است و می کوشیم فعالیت های فرهنگی را در این منطقه توسعه دهیم.
وی با اشاره به حمایت از هنرمندان مجسمه ساز شرکت کننده در این جشنواره، گفت: شهرداری ها می توانند با برگزاری هر چه بهتر جشنواره ها در بخش های مختلف، کمک های قابل توجهی از هنرمندان داشته باشند و بی شک رویکرد فرهنگی شهرداری ها می تواند زمینه توسعه فرهنگی مناطق مختلف را فراهم کند.
شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

logo-samandehi