چیدمانی از پوکه در اعتراض به تروریسم

عباس اکبری که به دعوت رسمی پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی سرامیک تونس عازم این کشور شده بود، مجموعه جدیدی را در این رویداد با توجه به فضای حاکم بر کشورهای این منطقه اجرا کرد.

کشور تونس که چند سال از وقوع انقلاب در آن می‌گذرد، میراث غنی فرهنگی و هنری مانند آثار باقی‌مانده از منطقه کارتاژ و آثار موجود در موزه‌هایی مانند موزه «باردو» دارد که متأسفانه به علت حملات تروریستی اخیر، مخاطبان آن به‌دلیل وجود احساس ناامنی، کاهش پیدا کرده است.
اکبری نیز با توجه به اهمیت این فضا، چیدمانی جدید از سرامیک‌هایی را به‌نمایش گذاشت که شامل تعدادی فشنگ و پوکه‌های قفل‌شده و یادآور ضرورت توقف حملات تروریستی و برقراری صلح در منطقه بود. بازدیدکنندگان این سمپوزیوم نیز که هنوز جای گلوله‌های تروریست‌ها را بر ویترین‌های موزه «باردو» مشاهده می‌کنند، تعامل و ارتباط نزدیکی با این اثر برقرار کردند.


چیدمان عباس اکبری
فرم‌های ساده این چیدمان که به فرم ظروف سفالگری در خاطره‌ی مخاطبان شباهت داشت و همچنین رنگ سیاه گِل به کار رفته در چیدمان، این ارتباط را تقویت کرد.
اکبری همچنین در این رویداد ورک‌شاپ‌هایی از شیوه‌های لعاب‌های فلزفام و همچنین جدیدترین پژوهش خود در حوزه سرامیک اسلامی را که به‌زودی منتشر می‌شود، ارائه کرد.
تاکنون 72 هنرمند از 27 کشور جهان در پنج سمپوزیوم بین‌المللی تونس شرکت کرده‌اند که آثارشان در مرکز سرامیک هنری این کشور نگهداری می‌شود.

چیدمان عباس اکبری

جای گلوله روی ویترین موزه‌ها
logo-samandehi