وجدان جهانی از عربستان پاسخ می‌خواهد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، این هنرمند درباره‌ی فاجعه‌ی منا در روز عید قربان و کشته شدن زائران خانه خدا، اظهار کرد: واقعا جای تأسف است و من این اتفاق غمبار را به ملت ایران تسلیت می‌گویم. خیلی عجیب است کشوری که ادعای مدیریت خانه خدا و حرم پیامبر (ص) و مناسک حج را دارد، باعث به‌وجود آمدن چنین فاجعه‌ای شود. با وجود ذخائر ارزشمند و امکانات زیادی که در اختیار دولت عربستان است، آن‌ها نتوانسته‌اند شایستگی میزبانی مسلمانان جهان اسلام را داشته باشند و از امکانات‌شان برای حمله به کشور یمن و کشتار مردم آنجا استفاده می‌کنند.

مدیریت مکه و حرمین شریفین قطعا باید در اختیار سازمان کنفرانس اسلامی قرار گیرد، یعنی به دست کسانی باشد که به خانه خدا و حج نگاه درستی دارند، چون مردم به قصد و نیت زیارت خانه خدا به عربستان می‌روند. جای تأسف است که گفته می‌شود مسیر حرکت زائران به‌خاطر عبور یک امیر یا عضوی از خاندان آل‌ سعود بسته شده و تعداد زیادی از مردم بیگناه و مظلوم زیر فشار جمعیت کشته شده‌اند.

این اتفاق را باید به همه مسلمانان دنیا تسلیت گفت، چون هر جای این دنیا که یک مسلمان مظلوم و بی‌پناه جان خود را از دست می‌دهد باعث تأسف است. جامعه هنرمندان هم در سوگ از دست رفتن کشته‌شدگان فاجعه منا هستند. اتفاقی که به‌خاطر بی‌کفایتی مسؤولان برگزاری مناسک حج اتفاق افتاد و مدیریت غلط باعث شد کسانی که به شوق دیدار خانه خدا به حج رفته بودند دچار چنین حادثه‌ای شوند.

دولت سعودی باید پاسخگوی این حادثه باشد. آن‌ها باید پاسخ ناشایستگی خود را دهند و بدانند که نمی‌توانند با تکیه بر داشتن پول از زیر بار این فاجعه شانه خالی کنند. وجدان جهانی از این دولت ناشایست پاسخ می‌خواهد. مردم مسلمان دنیا عزت، شرف و کرامت دارند و به‌خاطر حفظ همین کرامت است که به جای حرف شعاری زدن باید هوشیارانه عمل کنیم و پاسخ بخواهیم.

اخبار مرتبط:

ترسیم دو فاجعه خونین مکه توسط جلال عطارزاده / طراح پوستر کشتار سال 66 حجاج، منا را باز طراحی کرد

چرا انتشار عکس‌های فاجعه منا مهم است؟

نقاشی یک سعودی از فاجعه منا

بیانیه حوزه هنری در پی فاجعه خون‌بار منا

این رسم مهمان‎داری نیست / واکنش ایرج اسکندری به فاجعه منا

بیانیه هنرمندان تجسمی درباره فاجعه منا

logo-samandehi