نگاهی به طراحی المان یادمان شهدا در میدان امام حسین (ع)

به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین به نقل از معمارنیوز ، مهندس حمیدرضا نیلی، معاون فنی و طرح های شهری سازمان با اعلام این خبر، گفت: المان یادمان شهدا از جنس بتن برای میدان امام حسین (ع) در حال ساخت است که به زودی در محل دفن شهدای گمنام جانمایی می شود.
او با بیان اینکه این طرح پس از برگزاری مسابقه ای از میان آثار رسیده از سوی هیات داوران انتخاب شده است، ادامه داد: با توجه شرایط میدان در طراحی تلاش شده تا کار به گونه ای نباشد که فضای باز میدان را تحت تاثیر قرار دهد.

مهندس نیلی با اشاره به اینکه طرح در برخی از قسمت ها از جداره های میدان الهام گرفته است، ادامه داد: این طرح با توجه به اینکه به نوعی مرتبط با موضوع شهداست از جنس بتن بوده که این جنس از بیرون خشن بوده و به نوعی سختی جنگ را به بیننده القا می کند و از درون نیز با توجه به نرم و لطیف بودن، لطافت روح شهدا را منتقل کرده و حقیقت دوگانه شهدا و جنگ را به بینندگان نشان می دهد.
به گفته معاون فنی و طرح های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران این طرح در دایره ای به قطر ۵/۷ متر طراحی شده و درحال ساخت است که شکل ضریح گونه ای داشته و امکان راز و نیاز و نیایش برای استفاده کننده گان از درون این طرح وجود دارد.


logo-samandehi