برندگان جشنواره نقاشی کودکان بیمار معرفی می‌شوند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر نیما رضایی در کنفرانس خبری نخستین جشنواره بین المللی کودکان بیمار که در سالن شورای دانشکده علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: برای برپایی این جشنواره گروهی تحت عنوان «سلامت هنر» تشکیل شده که زیرمجموعه معاونت بین‌المللی دانشکده علوم پزشکی مشغول به کار است و به‌صورت داوطلبانه تلاش می‌کند که از هنر برای ارتقای بحث سلامت کمک گیرد.

از اردیبهشت‌ماه امسال این گروه کار خود را به‌طور جدی آغاز کرد و با برگزاری برنامه‌های مختلف و امضای تفاهم‌نامه بین رئیس دانشکده پزشکی و رییس پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران نتوانسته‌ایم در بحث سلامت از هنر نیز کمک گیریم.

رضایی با اشاره به این‌که برای اعلام برندگان سه مرحله داوری صورت گرفته است، یادآوری کرد: در داوری اول موضوعات مرتبط با سلامت انجام شد و از هر شرکت‌کننده تنها یک اثر را با موضوع مرتبط با سلامت پذیرفته شد، در مرحله دوم جلسه‌ای را با حضور تمام افرادی که برای کودکان بیمار کار می‌کنند، مانند روان‌شناسان و روان‌پزشک کودک کمک گرفتیم تا به آثار ارسال‌شده نگاه کنند و به آن‌ها به‌طور جداگانه و تک به تک نمره دهند.

سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در مرحله سوم داوری انتخاب برگزیدگان در هر رده از گروه سنی انجام شد و ما توانستیم با کمک 16 داور بین‌المللی از کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، هند، لهستان این داوری و انتخاب را به بهترین شکل انجام دهیم.

رضایی با تأکید بر این‌که مجموع نمرات، ملاک آثار برگزیده در این جشنواره بود، تصریح کرد: 200 اثر دوباره بررسی شدند و در جشنواره امسال 36 اثر برگزیده معرفی خواهند شد که در هر گروه سنی 3 نفر اعلام و در رتبه 1، 2 و 3 قرار گرفتند. همچنین افرادی که به‌عنوان نقاشی کار گروهی در این جشنواره شرکت کردند، مانند موسسه خیریه محک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد کودک آمریکا، سازمان بین‌المللی حمایت بیماران نقص ایمنی اروپا، مرکز طبی کودکان و دبستان نگاه نو، آثار آن‌ها به‌عنوان نقاشی برتر در معرض دید تماشاگران گذاشته می‌شود.

مدیر برنامه آکادمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که 40 کشور از برگزاری این جشنواره حمایت کرده‌اند، گفت: حدود 60 نهاد دولتی و غیردولتی از این جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار حمایت کردند و این نمایشگاه به‌طور همزمان در 30 شهر دنیا دیگر آثار خود را به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نخستین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار از 11 تا 17 مهرماه سال جاری در فرهنگسرای اندیشه از ساعت 16 تا 19 برپا و روز پنجشنبه اختتامیه این جشنواره از ساعت 18 تا 21 است که با حضور مقامات وزارت خانه، هنرمندان، پزشکان و کودکان کاندیدای جایزه برگزار می‌شود.

logo-samandehi