پرتره‌های فخرالدینی به‌نمایش درآمد

به گزارش سرویس عکاسی گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، همزمان با بازگشایی موزه عکسخانه شهر و عید سعید غدیر خم، نمایشگاهی از پرتره‌های ۲۸ هنرمند اثر «فخرالدین فخرالدینی» که شامل ۲۸ قطعه عکس سیاه و سفید ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر از چهره‌های هنرمندان در رشته‌های هنری مختلف است، به‌نمایش درآمد.

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور جمعی از مسؤولان سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران از جمله امیر عبدالحسینی معاون هنری، و اسماعیل فلاح‌خیر مدیر هنرهای تجسمی این سازمان، فرزاد هوشیار رئیس سازمان رفاه شهرداری تهران و برخی هنرمندان کشور از جمله اکبر عالمی، محمد سریر، ابراهیم حقیقی، یدالله کابلی خوانساری، خسرو سینایی، حسین محجوبی، قباد شیوا، لوریس چکناواریان و علی‌اکبر صادقی که پرتره‌های‌شان در نمایشگاه به‌نمایش درآمده و هنرمندان دیگری از جمله محمدمهدی رحیمیان، رسول علیازاده، ابراهیم سیسان، یارتا یاران، افشین بختیار، گیزلا سینایی، فرح اصولی، اکبر زنجان‌پور، سیمون آیوازیان، ناصرالدین حسن‌زاده، محمدگل جامجو، محسن راستانی، محمد خادمیان، توحید احدی و ... برگزار شد.

در این مراسم تمبر یادبودی از فخرالدینی نیز رونمایی شد.

فخرالدینی در این مراسم در سخنانی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای جوانان و آنان که به عکاسی علاقه دارند، یکی از کارهای بسیار ارزنده و مفید است.

من حدود ۶۵ سال است که عکاسی می‌کنم. عکاسی را از آنالوگ شروع کردم. البته باز هم با آنالوگ ادامه داده‌ام؛ ولی در حال حاضر دیجیتال عالم‌گیر شده است. به جوانان توصیه می‌کنم که ابتدا عکاسی آنالوگ را که از پایه‌های عکاسی است، یاد بگیرند تا در ‌نهایت دیجیتالیست فوق‌العاده‌ای شوند.

امیدوارم از این دست نمایشگاه‌ها مرتب برپا شود تا دیگران بتوانند استفاده‌های مفیدی از آن ببرند.

در ادامه نیز امیر عبدالحسینی با اهدای سپاس‌نامه به فخرالدین فخرالدینی، از حضور و فعالیت‌های او در سال‌های گذشته تشکر کرد.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۴ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.

logo-samandehi