مسابقه عکاسی به یاد قربانیان منا

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا ، فرید فرخنده کیش عصر شنبه 11 مهر در نشست رسانه ای دور های آموزشی فیلم سازی انجمن سینمای جوانان با اشاره به اینکه اعضای این انجمن خود را در مصیبت منا شریک می داند، اظهار داشت: با مسابقه عکس برآنیم تا عمق فاجعه را ثبت کنیم.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.
فرخنده کیش با بیان این جمله که عکس هایی که در این مسابقه شرکت می کنند بیشتر از حاشیه های فاجعه مثل مراسم تشییع خواهند بود، گفت: چون دولت عربستان طی چند روز گذشته اجازه پوشش خبری را برای فعالان رسانه ای فراهم نکرده بود برای همین عکس ها به حاشیه اتفاق فاجعه رخ داده توجه خواهند کرد.
مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران اضافه کرد: تشییع پیکر زائران خدا و اتفاقاتی که به نوعی مرتبط با این فاجعه هستند می تواند محور عکس های مورد نظر باشد.
فرخنده کیش با اشاره به اینکه برخی عکس های برگزیده در قالب نمایشگاه در یک گالری به نمایش عمومی در خواهد آمد، افزود: همچنین تمام آثاری که در این مسابقه حضور خواهند داشت در قالب یک کتاب به عنوان منبع و سند چاپ در اختیار جامعه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان برای برگزاری نمایشگاه عکس درمدت چند ساعت گذشته به جمع بندی رسیده، گفت: اطلاعات دقیق تر پیرامون این مسابقه در روزهای آینده از سوی آژانس عکس ایران اعلام خواهد شد.

logo-samandehi