اینستالیشن رینبو از تویو ایتو؛ بازتعریفی شاعرانه از طبیعت

تویو ایتو برای احساسات شاعرانه اش و توانایی ترجمه ی طبیعت به معماری به رسمیت شناخته می شود. اینستالیشن خاص رینبوی او در بی ینال گوانگجو 2015 نیز از این قائده مستثنی نبوده است.

این اینستالیشن بامبوهای پیچان در قلب میدان مرکزی محل برگزاری واقع شده و تاثیر خود را از باغ سوساوُن به حومه ی شهر دامیانگ کشانده است؛ فضای سبزی که توسط سان بو، شاعر جوان (1503-1557) ساخته شده است. شاعری که می خواست یک زندگی هماهنگ با طبیعت را زندگی کند، انزوایی در کنار جنگلی از بامبو با آب هایی تمیز از جریان های بالادست که به درون دریاچه ی فراتر از آن می ریزد.

ایتو باغ سوساوُن را به جنگلی مصنوعی از بامبو از چوب و فولاد تفسیر نموده است. سه سطح متفاوت از تخته سه لا برای ساخت سایبان های باز، میزها و صندلی های وسیع استفاده شده اند تا بازدیدکنندگان بی ینال و عموم مردم را به نشستن و تعامل با این فضای منحصر دعوت نماید. این مسیرهای پرپیچ و خم توسط 200 میله ی بامبو برپا شده اند و در نقاط اوج خود از هم جدا شده و فرمی شبیه به یک گل را به خود گرفته اند تا جنگل های سبز سوساوُن را تداعی کنند. جزایری از چمن همراه با گیاهان سبز و صخره ها، مکانی پر آرامش را به این شهر ارائه نموده اند.

گوانگجو به دلیل مناظر زیبا، لندسکیپ طبیعی و کوه مودئونگ سان در پس زمینه ی آن، خانه ی بسیاری از شاعران و هنرمندان کره ای بوده است و این اینستالیشن، مکانی برای نشستن را ارائه می کند تا در مدیتیشن غرق شوید و آسمان پرستاره و تابش ماه شب را در آن ستایش کنید.

به عنوان بخشی از بی ینال، تویو ایتو امیدوار است تا با این اینستالیشن توانسته باشد محلی برای بحث و تامل پیرامون آثار نمایش داده شده را طراحی و ارائه کرده باشد.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

منبع: اتود

logo-samandehi