گزارش تصویری نمایشگاه آثار نقاشی حسینعلی ذابحی در گالری هور

نمایشگاه نقاشی های حسینعلی ذابحی جمعه 24 اردیبهشت ماه در گالری هور گشایش یافت و تا 13 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.


حسینعلی ذابحی در سال 1324 در تهران متولد شد . او فارغ التحصیل رشته نقاشی هنرستان هنرهای زیبا تهران در سال 1347 شمسی زیر نظر محمد ابراهیم جعفری می باشد .


در سال 1350 عازم پاریس و در دانشكده هنرهای زیبای پاریس ( beaux _ arts) زیر نظر پرفسور ( پی ارمته ) دوره نقاشی را آغاز و در سال 1975 ( 1354 ) فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته نقاشی شد .

بعد از بازگشت به مدت پنج سال در هنرستان پسرانه و دانشسرا مشغول تدریس بود تا اینكه به علت نداشتن روحیه لازم از وزارت فرهنگ و هنر سابق استفا داد

وی به كار نقاشی و مطالعات عرفانی پرداخت و بالاخره در سال 1367 شمسی به دعوت دانشگاه هنر به تدریس نقاشی مشغول و تا كنون در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه هنر به كار تدریس مشغول است .


علاقه مندان میتوانند همه روز از ساعت 15 الی 20 به گالری هور به ادرس خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 16 مراجعه نمایند.



در استیتمنت این نمایشگاه نوشته شده است:

بی‌‌ خویشی

آنچه را که نزدیک به نیم قرن در پی آنم، گمشده ای است که آنرا نه در بیرون بلکه در درون خود جستجو میکنم و هیچگاه به آن نخواهم رسید و این خاصیت هنر است، اگر نه هنر معنی می شد و ارزشهای تاریخی خود را از دست می داد.

هنر سراب است و سراب و مارا به هزار توی ذهن مکار هدایت می کند که بطور نسبی بتوانیم رازهای نهفته را دریابیم و آن را به بیرون بریزیم و به زیبایی های ناشناخته پی ببریم.

با بی خویشی خود تا آنجا که ممکن است کنار می آیم و کارکرد آنرا در تابلو های نه چندان بزرگ عرضه می کنم چون عقیده دارم سطح تابلو هرچه بزرگتر شود شگفتی های بی خویشی ما کوچکتر خواهد شدتا آنجا که بکلی محو می شود.

هنر با آگاهی کامل سر ستیز دارد و از آن بی زار است تا جایگاه هزاران ساله خود را حفظ کند.

حسینعلی ذابحی



logo-samandehi