عکاسی در مکان بسته موزه‌ها ممنوع شد

اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عکاسی در مکان بسته موزه‌ها را حتی با تلفن همراه ممنوع کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، در صفحه رسمی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره محتوای این بخشنامه اداره کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی که در ارتباط با موزه‌های زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، نوشته شده: "به دلیل رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در زمان همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، هرگونه عکاسی با دوربین عکاسی یا تلفن همراه در مکان‌های سربسته موزه‌ها ممنوع شده است.

این ممنوعیت در پی رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ ماسک روی صورت توسط بازدیدکنندگان هنگام گرفتن عکس‌های یادگاری یا سلفی، در تمام طول مسیر بازدید و بی‌توجهی به تذکر دوستانه همکاران موزه‌دار و مراقب صادر شده است و عکاسی تا اطلاع ثانوی در تمام مکان‌های سربسته موزه‌ها ممنوع است.

عکاسی در فضای باز و باغ (کاخ) گلستان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بلامانع است. "

پیش‌تر، عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای در موزه‌ها و اماکن تاریخی به مجوزِ اداره کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی منوط بود و عکاسی غیرحرفه‌ای با تلفن همراه نیز در صورتی که تابلو "عکاسی ممنوع" نصب نشده باشد، مانعی نداشت.

موزه‌ها و اماکن تاریخی پس از پنج ماه تعطیلی از ۲۷ شهریورماه مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا باز شده‌اند. موزه‌ها در وضعیت قرمز تعطیل هستند. در سال ۹۹ موزه‌ها طولانی‌ترین تعطیلاتِ تا کنون را سپری کردند.

logo-samandehi