گفتگو با رضا هدایت، الهه مقدمی و بامداد رضوانیان به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

سه تن از هنرمندان معاصر فعال در حوزه ی نقاشی و چاپ، رضا هدایت، الهه مقدمی و بامداد رضوانیان در گفتگوی اختصاصی با عوامل مجموعه ی گالری آنلاین به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت این رسانه، ضمن بیان ارزیابی خود از عملکرد یکساله ی این پایگاه اطلاع رسانی در حوزه ی هنرهای تجسمی نظرات و پیشنهادات ارزنده ای را مطرح نمودند که در ادامه شرحی از گفتگو با هر یک از این هنرمندان را می خوانید.

رضا هدایت درباره ی عملکرد یک سال گذشته ی گالری آنلاین در گفتگو با عوامل این مجموعه اظهار کرد:

کارتان بی نظیر، خیلی خوب و بسیار خوشایند است. این همه اخبار و اطلاعاتی که از طریق سایت شما به جامعه هنری منتقل می شود قابل تقدیر و تشکر است. از هر نظر که نگاه می کنم اینکه بی چشم داشت به جامعه هنری خدمات می دهید قابل تأمل است.

رضا هدایت در رابطه با خلأهایی که در فضای مجازی هنرمندان با آن رو به رو هستند اینطور گفت:

خوب است که فضایی به هنرمندان اختصاص داده شود تا کارهایشان را در آنجا به نمایش بگذارند و مانند یک کارگاه آموزشی برای هنرجو ها عمل کند تا بیایند کار ها را ببینند و تجربه کنند و برای جوان ها هم فضایی وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: برای من نام گالری آنلاین یاد آور ایثار و گذشت است چرا که شما بی دریغ تلاش می کنید و انرژی نا تمامی در مسیر می گذارید بدون هیچ گونه چشم داشت.

الهه مقدمی سرعت بروز رسانی و انتشار اخبار و اطلاعات در رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین را اینطور ارزیابی کرد:

علاوه بر بروز بودن اخبار و اطلاعات، خبر هایی که قابلیت انتشار داشتند توسط رسانه های جمعی از جمله تلگرام از طریق این سایت مخابره می شوند، که کمک موثری برای هنرمندان می باشد. بخصوص اخبار فرصت های مطالعاتی و بورسیه های تحصیلی برای هنرجو ها کمک بزرگی جهت انتخاب مسیر و برنامه ریزی های درسی می باشد. زیرا ما با خارج از کشور ارتباطی نداریم و این خبر ها کنجکاوی دانش پژوه را بر می انگیزد و او را به محک زدن خودش ترقیب می کند که در نهایت تلاش بیشتری انجام دهد.

مقدمی در ادامه افزود: همین که این سایت امکانات برون مرزی یا درون مرزی را برای جوان تر ها اعلام می کند به ایجاد نگیزه در جوانان کمک موثری نموده است.

به نظر من انگیزه ی مهمتری که می تواند به جوان ها کمک کند این است که بخشی از سایت را به معرفی آنهایی که کار می کنند و دیده نمی شوند و باید صبر کنند تا گالری ها به آنها نوبت بدهند اختصاص دهید.

گالری ها با اشخاص مشخص شروع به کار می کنند و با همان ها پیش می روند و یا آنکه انتخاب های خودشان را دارند. بنابر این خیلی از هنرمندان جوان و با هوشی که فعال هستند دیده نمی شوند.

شما حتی روز تولد هنرمندان پیشکسوت را مورد توجه قرار می دهید، شاید بتوانید بخشی را نیز برای توجه به هنرمندان جوان اختصاص دهید.

وی در رابطه با عملکرد گالری آنلاین به عنوان یک رسانه ی بی طرف اظهار کرد:

این خیلی خوب است که یک سایت همه ی گالری ها و انجمن ها را یکسان تحت پوشش خودش قرار داده است، این چنین سایتی در مخاطب علاقه مندی ایجاد می کند، در قالب خبرنگار بی طرف تمام اتفاقات دور و نزدیک را انعکاس می دهید و مخاطب خودش خبر مورد علاقه اش را انتخاب می کند و مورد توجه قرار می دهد که این بسیار تحسین بر انگیز است.

مقدمی ضمن تاکید بر اهمیت خودگردان بودن مجموعه ی گالری آنلاین و صرف انرژی بسیار در ارائه ی خدمات به مخاطبین افزود:

در مورد مصاحبه، عکس و گزارش از نمایشگاه ها عملکردتان پیشرفت داشته است، اما می توان با تمرکز بر اخبار بیرون از ایران که کمتر دیده می شود مثل نمایشگاه های هنرمندان ایرانی در خارج از ایران یا نمایشگاه های هنرمندان اقصی نقاط جهان که برای ما شناخته شده نیستند و ارتباطی با آنها نداریم بهبود عملکرد سایت را بالاتر برد.

بامداد رضوانیان در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با ارزیابی عملکرد این مجموعه اظهار داشت:

هر بار که من به فضای مجازی رجوع کردم، مطالب سایت گالری آنلاین به خوبی اخبار هنرهای تجسمی، نمایشگاه ها، اتفاقات هنری و غیره را پوشش داده بود. حسن دیگر این سایت اطلاع رسانی بورسیه های دانشگاه های داخلی و خارجی می باشد.

یکی از جذاب ترین بخش های سایت گالری آنلاین از نظر من اخبار تجسمی روز است که پیگیرشان هستم مثل برنامه های موزه ها و گالری هایی که مد نظر من است.

رضوانیان در ادامه گفت: دنبال کردن مطالب بخش هایی مثل بورسیه ها، جشنواره ها و فراخوان ها و همچنین اتفاقات گالری ها و اخبار دنیای هنر و آشنایی با هنرمندان خارجی را به دانشجویان و دانش پژوهان جوان بسیار توصیه میکنم.

وی در ادامه افزود: از ابتدای مسیر کاری، معلوم بود گالری آنلاین کاملا بی طرفانه رفتار می کند. و در ادامه ی همین روند اخبار گالری های مختلف و اخبار تجسمی را بدون سمت و سو به شخص و مکان خاصی اشائه می دهد. تا بحال شنیده هم نشده که این سایت متعلق به گروه خاصی باشد.

ایشان درباره تاثیر گذاری یک رسانه بر فضای فرهنگی هنری افزود: بخش اصلی کار شما اطلاع رسانی است که با ارجاء اخبار این کار انجام می شود، به عقیده ی من برگزاری جشنواره و ورکشاپ، برای دانشجوها و جوانتر ها که به فعالیت و کار کردن ترغیب شوند تأثیر فراوانی روی عملکرد بهتر سایت خواهد داشت.

بنابر این وظیفه ی رسانه را اول از همه اولویت منعکس کردن اتفاقات درون ایران در حوزه ی تجسمی، و در درجه ی دوم اتفاقاتی که در خارج رخ می دهد عنوان کرد.

رضوانیان در انتها گفت: با شنیدن اسم گالری آنلاین یک لبخند نارنجی یا قرمز در خاطرم نقش می بندد زیرا مدیران این سایت را همیشه خندان دیده ام و کار کردن در فضای سایت گالری آنلاین قدری خوشایند و دلپذیر است که لبخند را یادآوری می کند.

* به مناسب سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین در رابطه با عملکرد یکساله ی این مجموعه با چند تن از اساتید پیشکسوت، هنرمندان معاصر و مسولین فرهنگی به گفتگو نشستیم که در مطالب بعدی منتشر خواهد شد.

خبر مرتبط:

اولین سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین

گفتگو با محمد ابراهیم جعفری ، حسین علی ذابحی و منیژه صحی به مناسبت اولین سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با سه تن از رؤسای هیئت مدیره های انجمن های هنری، معصومه مظفری، ریاست هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران، محسن حسن‌پور، ریاست هیئت مدیره انجمن تصویرگران کتاب کودک ایران، دکتر پریسا شاد قزوینی، ریاست هیئت مدیره انجمن علمی هنر های تجسمی ایران

هنگامه همتی مسئول بخش فرهنگی هنری اتاق بازرگانی کشورهای اسکاندیناوی و انجمن مراودات فرهنگی ایران و سوئد و همچنین شیرین رضوانی مدیر بخش فرهنگی سفارت مکزیک به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین، در رابطه با همکاری در برگزاری برنامه های مشترک با مجموعه گالری آنلاین و عملکرد و نقش کلیدی آن در تقویت روابط فرهنگی و هنری می گویند.

گفتگو با کمال طباطبایی ، پژمان رحیمی زاده و کیانوش غریب پور به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با سه تن از مدیران گالری های تهران ، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان ، محمد حسین سعلبی فرد مدیر نگارخانه لاله و لی لا ثمری مدیر گالری هفت ثمر در اولین سالگرد آغاز فعالیت رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین

گفتگو با عبدالحمید پازوکی، محمد رضا فیروزه ای، محمد رضا خدادادی و علی ذاکری به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با نسرین عتیقه چی، صدیقه احمدیان و زهرا رسولی به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

logo-samandehi