گفتگوی دو تن از مدیران فرهنگی در سطح بین المللی با عوامل مجموعه ی گالری آنلاین

هنگامه همتی ،مسئول بخش فرهنگی هنری اتاق بازرگانی کشورهای اسکاندیناوی و انجمن مراودات فرهنگی ایران و سوئد و همچنین شیرین رضوانی مدیر بخش فرهنگی سفارت مکزیک به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین، در رابطه با همکاری در برگزاری برنامه های مشترک با مجموعه گالری آنلاین و عملکرد و نقش کلیدی آن در تقویت روابط فرهنگی و هنری می گویند.
هنگامه همتی مسئول فرهنگی هنری اتاق بازرگانی اسکاندیناوی و مسئول انجمن مراودات فرهنگی ایران و سوئد در سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین ضمن ابراز خرسندی از گفتگو های صورت گرفته ی فی ما بین در خصوص برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی، در رابطه با اهمیت حضور و عملکرد رسانه ی هنرهای تجسمی گالری آنلاین اظهار داشت:
قطعا حضور رسانه ی گالری آنلاین در فعالیت های فرهنگی موثر است و کمک بزرگ به مراکز فرهنگی خواهد بود.
رسانه های مجازی همچون گالری آنلاین با بازتابی که می توانند از رویدادهای مختلف در سطح جهانی داشته باشند کمک بزرگی برای مراکز فرهنگی خواهند بود، چرا که هر چقدر مراکز فرهنگی در راستای معرفی هنرمندان هر دو کشور فعالیت داشته باشند با تعداد محدودی از افراد در ارتباط خواهند بود اما زمانی که این رویداد ها در یک رسانه ی گروهی مانند گالری آنلاین که به صورت مجازی فعالیت دارد بازتاب داده شود تعداد بیشتری از مخاطبین میتوانند آگاهی پیدا کنند و یا حتی شاخه های جدیدی را در این حوزه بیابند و ایده های نو ارائه دهند.
همتی در ادامه در رابطه با نقش گالری آنلاین در ارتقای موقعیت کنونی هنر ایران در سطح بین المللی افزود:
هنر در میان ایرانیان ریشه های کهنی دارد و ما شاهد هنرهای متفاوتی با ریشه های تاریخی بسیار وسیع در کشور ایران هستیم، ایران نسبت به اروپا دارای سابقه ی تاریخی دیرینه ای است و در برخی موارد پیشرو تر نیز بوده است.
حضور رسانه ی هنرهای تجسمی گالری آنلاین کمک می کند ایده ها، تفکر و نگاه نوآورانه ای که در کشورهای دیگر به آن پرداخته شده به هنرمندان داخل ایران ارائه شود که در خصوص آن با استعدادی که در وجود هنرمندان ایرانی است و با خلاقیت بالایی که دارند بتوانند نوآوری های جدید تری که همراه با دنیا و بروز باشد ارائه دهند.
زمانی که ما همراه با تیم های هنری به ایران سفر می کنیم آنها با دیدن نوآوری های هنرمندان ایرانی در زمینه های مختلف هنرهای تجسمی و موسیقی واقعا متعجب می شوند. بنابر این معتقدم گالری آنلاین می تواند نقش بسزایی هم در معرفی نگاه نو در خارج از مرز های ایران و هم در نمایش قدرت هنرمندان ایرانی و فعالیت آنها داشته باشد که متاسفانه تمام دنیا در حد لازم و کافی از آن با خبر نیستند و زمانی که با آن مواجه می شوند متوجه دنیای عجیبی می شوند که در ایران وجود دارد.
قطعا گالری آنلاین می تواند تاثیر قابل توجهی در معرفی هنر ایران و استعداد هنرمندان ایرانی و پیشینه ای که داشته اند به دنیای غرب داشته باشد و بلعکس.
هنگامه همتی در رابطه با تحولات روز بازار هنر جهان و اهمیت نقش رسانه ی مجازی هنرهای تجسمی گالری آنلاین در این خصوص توضیح داد:
در حال حاظر با بررسی بازار اروپا متوجه می شویم در خیلی از زمینه ها فروشگاه ها به فضای مجازی تبدیل شده اند و به این جهت که در خرید آنلاین، مالیات به کالای مورد نیاز کاربران تعلق نمی گیرد و همچنین هزینه ها برای خود فروشگاه هم کاهش می یابد، چرا که نیاز به نیروی انسانی کمتر دارد و هزینه ای برای محل عرضه ی آن کالا پرداخت نمی کنند، در نتیجه نرخ کالا ها نیز کاهش می یابد و این اصل تبدیل به نگاه بازار امروز غرب شده است که بیشتر افراد، اغلب خرید هایشان را از طریق اینترنت انجام می دهند و حتی در زمان شخص خریدار هم صرفه جویی می شود چرا که دیگر نیاز ندارد چند ساعت به چندین گالری سر بزند تا بتواند تابلوی مورد علاقه اش را بیاید و در نهایت چنانچه با بودجه اش همخوانی داشته باشد آن را بخرد. بدین جهت نیز من معتقدم گالری آنلاین به عنوان یک پایگاه برای هنرمندان در فضای مجازی می تواند در این زمینه هم در ایران گام مثبتی برای هنرمندان بردارد.
همتی در پایان افزود:
من بسیار امیدوار هستم که بتوانیم با همکاری گالری آنلاین در حوزه های هنرهای تجسمی برنامه هایی مشترک با سوژه های روز و با مشارکت هنرمندان ایرانی و کشورهای اسکاندیناوی شامل فنلاند، سوئد، دانمارک و نروژ داشته باشیم و قطعا حرکت بسیار بزرگ و نو آورانه ای به دنبال خواهد داشت.
شیرین رضوانی مسئول بخش فرهنگی سفارت مکزیک در مصاحبه با خبرنگار گالری آنلاین ضمن ابراز رضایت و خرسندی از عملکرد گالری آنلاین در پوشش خبری برنامه های فرهنگی سفارت مکزیک و همچنین در راستای گفتگوهای صورت گرفته جهت همکاری های مشترک میان هنرمندان ایرانی و مکزیکی گفت:
آشنایی با پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین در یک نمایشگاه اتفاق مثبتی بود که ما در جریان فعالیت های این مجموعه در حوزه ی فرهنگ وهنر قرار گرفتیم و همچنین ارتباط خوب شما با بخش های مختلف فرهنگی و هنری دیگر برای ما مثمر ثمر واقع شد.
رضوانی به عنوان کارگزار یکی از حوزه های فرهنگی در امور بین الملل در باره ی نقش کلیدی رسانه ها ی آنلاین در ایجاد روابط هنری و فرهنگی بین هنرمندان ایرانی با سرزمین های دیگر، چنین گفت:
تا جایی که شناخت من از شما اجازه می دهد می توانم بگویم که رسانه ای تک بعدی را اداره نمی کنید که در آن فقط به یک بخش پرداخته شود، بلکه شما حوزه های مهم و با ارزشی از فرهنگ و هنر را پوشش می دهید که ما دوست داریم از تخصص شما بهره ببریم تا پلی بین هنر مندان ایرانی و هنرمندان مکزیکی باشیم و معرفی هنرمندان هر دو کشور به یکدیگر باشیم. هنرمندان مکزیک بسیار دوست دارند هنر و فرهنگشان را در ایران معرفی کنند و این بسیار مهم است زیرا هر دو کشور اصیل و با قدمتی دیرینه می باشند و باید چنین کشور هایی در جاهای مختلف دنیا معرفی بشوند. رسانه ی شما نیز از جمله شبکه هایی است که بسیار خوب و فعال در چنین زمینه هایی ظاهر می شود.
وی در ادامه افزود: یک رسانه باید به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد زیرا اطلاعات شما به روز است و قابلیت آن را دارد که سریع منتقل شود. اینکه راحت بشود از تمام فعالیت های فرهنگی و هنری که در ایران انجام می شود خیلی زود مطلع شد و در خارج از مرز ها هم هنرمندان می توانند در برنامه های مختلف ایران شرکت کنند و بلعکس خیلی خوب و عالی است.
رضوانی در انتها از مجموعه ی گالری آنلاین بابت کمک هایی که به مراکز فرهنگی انجام می دهد قدردانی نمود.

* به مناسب سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین در رابطه با عملکرد یکساله ی این مجموعه با چند تن از اساتید پیشکسوت، هنرمندان معاصر و مسولین فرهنگی به گفتگو نشستیم که ادامه آن در مطالب بعدی منتشر خواهد شد.

خبر مرتبط:

اولین سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین

گفتگو با محمد ابراهیم جعفری ، حسین علی ذابحی و منیژه صحی به مناسبت اولین سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با رؤسای هیئت مدیره انجمن های هنری ایران، معصومه مظفری، ریاست هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران، محسن حسن‌پور، ریاست هیئت مدیره انجمن تصویرگران کتاب کودک ایران، دکتر پریسا شاد قزوینی، ریاست هیئت مدیره انجمن علمی هنر های تجسمی ایران

گفتگو با رضا هدایت، الهه مقدمی و بامداد رضوانیان به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت این رسانه گالری آنلاین

گفتگو با کمال طباطبایی ، پژمان رحیمی زاده و کیانوش غریب پور به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

logo-samandehi