گفتگو با کمال طباطبایی ، پژمان رحیمی زاده و کیانوش غریب پور به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

سه تن از هنرمندان معاصر فعال در حوزه ی تصویر سازی و نقاشی ، کمال طباطبایی ، پژمان رحیمی زاده و کیانوش غریب پور در گفتگوی اختصاصی با عوامل مجموعه ی گالری آنلاین به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت این رسانه، ضمن بیان ارزیابی خود از عملکرد یکساله ی این پایگاه اطلاع رسانی در حوزه ی هنرهای تجسمی نظرات و پیشنهادات ارزنده ای را مطرح نمودند که در ادامه شرحی از گفتگو با هر یک از این هنرمندان را می خوانید.

کمال طباطبائی هنر مند تصویر گر و مدیر عامل هیئت مدیره ی انجمن تصویرگران کتاب کودک ایران در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین عملکرد این مجموعه را اینطور ارزیابی کرد:

من یکی از افرادی هستم که بخش اعظم اطلاعات در یافتی ام را از سایت گالری آنلاین تأمین می کنم، بطور مثال خیلی خوب توانسته اید اطلاعات روز گالری های تهران را ظرف مدت یک سال جمع آوری کنید، وقایع هنری داخلی و بین المللی را منتقل کنید، اتفاقات و بورسیه ها ی دانشگاه ها و غیره که شما با یک جستجوگری خستگی ناپذیر جمع آوری کردید و نهایتا باعث ارزش افزوده ای در این عرصه شده اید و از همسانان خودتان پیشی گرفتید. به عیقده ی من همانند سایت گالری آنلاین کم نظیر است. این یک اتفاق خجسته است وامیدوارم ثمره آن را ببینید و خستگی ها و تلاش هایتان، بازده کافی و لازم را برایتان داشته باشد.

طباطبایی بخش جذاب و مورد علاقه اش در سایت را این گونه توصیف کرد: برای شخصی مثل من که مشغله ی فراوانی دارد و تنها جمعه ها فرصت دارد به گالری ها سر بزند، بخش اطلاع رسانی از برنامه ی گالری ها در سایت گالری آنلاین خیلی منسجم و خوب بوده است همچنین از اتلاف وقت جلوگیری می کند.

اطلاعات سایت، خبر ها و برنامه هایی که گذاشته اید برای من بسیار موثر بود. اخبار برنامه هایی که در سطح شهر انجام می شوند یا همان روز یا حتی قبل از برگزاری اطلاع رسانی می شوند که خیلی از شرکت کنندگان از همین طریق با خبر شده و شرکت می کنند.

میلی که من به عنوان مخاطب برای کشف اخبار جدید و رویداد ها دارم تا بدانم ، آگاه شوم و شرایطی که در آن حضور دارم را بدانم و انتشار لحظه لحظه خبر ها در دنیای آنلاین که دائم در حال بروز رسانی اخبار و رویداد های متنوع است، کمک زیادی می کند و کشف و شهود فراونی به دنبال دارد.

شاید در آینده بشود این شرایط را به سمت شیوه ی رسانه های تعاملی پیش بردکه به تازه گی در جهان باب شده اند.

مثل تلگرام که یک فضای تعاملی است و شما خودتان به عنوان خبرنگار در آن حضور دارید. و می توانید اخبارتان را در آن نشر کنید. شاید این اتفاق آرام آرام در سایت های خبری اتفاق بیفتد که از تولید و نشر یک طرفه ی خبر پرهیز کنند و آرام آرام شرایط تعاملی را بپذیرند و در تولید و پردازش خبر تعامل داشته باشند. در تعامل با مخاطب قطعا نتایج بهتری حاصل می شود چیزی که شما در آینده به آن خواهید رسید.

طباطبایی در مورد ایجاد انگیزه در جوان ها به واسطه گالری آنلان اذعان داشت: دانشجو های خود من اخبار و اطلاعاتشان را از گالری آنلاین دریافت می کنند. گالری آنلاین نیروی جدید می بخشد تا راه ها و افق های تازه را ببینند. در یک سال آینده باید روابط و ضابطه ها را گسترده تر نموده تا به اتفاقات گسترده تری نیز دسترسی پیدا کنید. با توجه به شناختی که از مسئولین مجموعه دارم این اتفاقی شدنی است.

وی در انتها برای مجموعه گالری آنلاین آرزوی موفقیت های پیاپی کرد.

پژمان رحیمی زاده از دیگر هنرمندان تصویرگر و نامزد دریافت جایزۀ هانس کریستین اندرسن در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، سرعت و عملکرد این مجموعه را در به روز رسانی مطالب و انتشار اخبار و اطلاعات به مخاطبین چنین ارزیابی کرد:

برای تشریح جایگاه فعلی گالری آنلاین شاید بهتر باشد برایتان مثالی بیاورم؛ در سابق برای پی گیری اخبار مخاطب منبع خبری دیگری بودم، اما بعد از ورود گالری آنلاین به شبکه اطلاع رسانی در فضای مجازی، منحصر به گالری آنلاین شدم.

رحیمی زاده در ادامه افزود: جذابترین بخش را در میان فعالیت های مختلف سایت از جمله، خبر که اصلی ترین بخش را پوشش می دهد، فراخوان ها و بورسیه ها، برنامه های گالری گردی و پوشش خبری گالری گردی؛ گزارش ها و ...، می توان اخبار بورسیه ها دانست. برای من در آگاهی دادن اخبار به دانشجو های تحت تعلیمم، سایت شما کمک موثری در این مورد بود. و بخش دیگر گالری گردی ها بودند که می شود به راحتی مقصد را انتخاب کرد. این است که این سایت فرد را منحصر به خودش می کند و مخاطب دوست دارد بیاید و از آن بهره ببرد و من شخصا رضایت کامل داشتم.

وی در ارتباط با فعالیت گالری آنلاین به عنوان یک رسانه بی طرف اظهار کرد: به نظرم تا به حال مشاهده نشده که به شخص یا جا و مکانی پر رنگ تر از سایرین پرداخته شده باشد. تقریبا تمام اخبار یکسان و بدون حاشیه اطلاع رسانی شده است.

همچنین برای ادامه ی هرچه بهتر فعالیت سایت گالری آنلاین بهتر است در سال جدید تنها نه به نفع جامعه، بلکه این بار برای خودتان دست به نوعی تبلیغات بزنید تا هم جوانان بیشتری جذب چنین فضای مجازی فرهنگی ای شوند و هم شما پایدار تر از گذشته باقی بمانید.

من اغلب به افراد و هنرمندان برای آگاهی به موقع از اخبار هنرهای تجسمی توصیه می کنم به گالری آنلاین رجوع کنند.

در نهایت اگر به همین شکل با همین سبک و سیاق و صداقت پیش بروید موفق خواهید بود. با تشکر و آرزوی موفقیت برای شما

کیانوش غریب پور از دیگر هنرمندان طراح گرافیک، تصویرگر و مدیر هنری، ارزیابی خود را از فعالیت های گالری آنلاین در سال گذشته چنین عنوان کرد:

با اینکه مدت کوتاهی از شروع فعالیت گالری آنلاین گذشته است، این مجموعه ی بی حاشیه، موفق و بسیار عالی عمل کرده است و تنها به اصل موضوع پرداخته است .دوستان دیگری هم که میشناسم و سایت گالری آنلاین را دنبال می کنند نیز از این جهت آن را سایتی خوب و دقیق می دانند و رضایت خاطر دارند.

سایت گالری آنلاین با توجه به مرجع بودن می تواند طیف وسیع تری از هنرمندان را به خود جذب کند و توقع می رود چنین مجموعه ای در کنار ترویج اخبار، در تولید خبر و جریان سازی فعالیت بیشتری داشته باشد.

من و تمام کسانی که تا کنون به مجموعه ی خبری گالری آنلاین سرزده و نظر داده اند از آن به خوبی یاد کرده اند.

غریب پور در مورد دیگر بخش های وب سایت گالری آنلاین اینچنین گفت: هرچند بورسیه ها برای شخصی با شرایط من چندان کارساز و موثر نیست اما آنقدری جالب توجه است که دنبالشان کنم و از آنجایی که هیچ سایت داخلی ای مانند شما روی آن متمرکز نشده بود حرکتی بسیار پیشرو محسوب می شود. مهم ترین حسن این کار این است که اگر کسی به چنین اخباری احتیاج داشته باشد راحت می تواند بدان دسترسی پیدا کند.

در کل هرکس بر حسب نیاز شخصی اش از یک منبع استفاده می کند که در هر موقعیتی ممکن است متفاوت باشد در حال حاضر شخص بنده هرگاه در موردی به گالری آنلاین رجوع کردم بهره بردم و برایم جذاب بود.

وی در رابطه با معرفی هنرمندان در حوزه های بین المللی از طریق سایت گالری آنلاین عنوان کرد: مجلات الکترونیکی یکی از اتفاقات دنیای امروز هستند که از جمله برنامه هایشان، معرفی هنرمندان جوان را میتوان مثال زد. در کل حرکتی رو به جلو به شمار می رود خصوصا اینکه بر حسب صنف هنرمندان را دسته بندی نمی کنند مفید واقع می شود و مخاطب حس می کند بدون جهت گیری و با نگاه حرفه ای رسانه ای اتفاق افتاده. البته آسیب چنین برنامه هایی ارزیابی های نادرست و درهم شدن درجه بندی مراتب هنرمندان است مثلا گاه یک هنرمند در ابتدای کارش نه به عنوان جوان هنرمند بلکه به گونه ای مطرح می شود که ارزش درونی کارش با اثر هنرمندی پرتجربه و پیشکسوت در یک تراز قرار می گیرد که به همین دلیل عده ای از دنبال کردن چنین خبر هایی منصرف می شوند چرا که در بسیاری موارد مشاهده شده هنرمند جوانی در یک نمایشگاه درخشیده اما بعد از آن درخشش، دیگر اثری از او دیده نمی شود او که تا بحال به عنوان یک هنرمند نو آور در فضای مجازی معرفی شده بود اکنون محو شده است. بنابراین این طور استعداد یابی ها نه به نفع یک مجله ی حرفه ای است، نه به نفع هنرمند جوان، نه برای جامعه ی هنری مفید واقع می شود بنابر این اگر می خواهید اعتبارتان لطمه نبیند نوعی تم و استاندارد برای معرفی هنرمندان داشته باشید یعنی در یک طبقه بندی قرار گیرد که هنگام معرفی بگوییم به مرتبه ای رسیده که قابلیت معرفی را پیدا کرده است.

غریب پور ضمن پیشنهاد در رابطه با ایفای نقش گالری آنلاین به عنوان ستاد خبری در رویداد های هنری توضیح داد: به طور مثال اغلب، من و دوستان هنرمند تردید داریم که مصاحبه ی تلفنی داشته باشیم و این بدان جهت است که در بسیاری از موارد متاسفانه به حوزه ای که در رابطه با آن مصاحبه می کنند تسلط ندارند و این عاملی می شود برای برداشت اشتباه از برخی صحبت ها، بنابر این به جهت اینکه کلام به غلط تعبیر نشود، نمیتوان به راحتی وارد چنین مصاحبه هایی شد ولو ستادهای خبری ای که خودشان بدنه ی مهمی از یک رویداد محسوب می شوند، گاها اطلاع درستی از جریانات ندارند.

* به مناسب سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین در رابطه با عملکرد یکساله ی این مجموعه با چند تن از اساتید پیشکسوت، هنرمندان معاصر و مسولین فرهنگی به گفتگو نشستیم که آدامه آن در مطالب بعدی منتشر خواهد شد.

خبر مرتبط:

اولین سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین

گفتگو با محمد ابراهیم جعفری ، حسین علی ذابحی و منیژه صحی به مناسبت اولین سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با رؤسای هیئت مدیره انجمن های هنری ایران، معصومه مظفری، ریاست هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران، محسن حسن‌پور، ریاست هیئت مدیره انجمن تصویرگران کتاب کودک ایران، دکتر پریسا شاد قزوینی، ریاست هیئت مدیره انجمن علمی هنر های تجسمی ایران

گفتگو با رضا هدایت، الهه مقدمی و بامداد رضوانیان به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت این رسانه گالری آنلاین

هنگامه همتی مسئول بخش فرهنگی هنری اتاق بازرگانی کشورهای اسکاندیناوی و انجمن مراودات فرهنگی ایران و سوئد و همچنین شیرین رضوانی مدیر بخش فرهنگی سفارت مکزیک به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین، در رابطه با همکاری در برگزاری برنامه های مشترک با مجموعه گالری آنلاین و عملکرد و نقش کلیدی آن در تقویت روابط فرهنگی و هنری می گویند.

گفتگو با سه تن از مدیران گالری های تهران ، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان ، محمد حسین سعلبی فرد مدیر نگارخانه لاله و لی لا ثمری مدیر گالری هفت ثمر در اولین سالگرد آغاز فعالیت رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین

گفتگو با عبدالحمید پازوکی، محمد رضا فیروزه ای، محمد رضا خدادادی و علی ذاکری به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با نسرین عتیقه چی، صدیقه احمدیان و زهرا رسولی به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

logo-samandehi