گفتگو با نسرین عتیقه چی، صدیقه احمدیان و زهرا رسولی به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

سه تن از هنرمندان معاصر ایران در حوزه ی هنرهای تجسمی، نسرین عتیقه چی، صدیقه احمدیان و زهرا رسولی در گفتگوی اختصاصی با عوامل مجموعه ی گالری آنلاین به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت این رسانه، ضمن بیان ارزیابی خود از عملکرد یکساله ی این پایگاه اطلاع رسانی در حوزه ی هنرهای تجسمی نظرات و پیشنهادات ارزنده ای را مطرح نمودند که در ادامه شرحی از گفتگو با هر یک از این هنرمندان را می خوانید.

نسرین عتیقه چی نقاش و استاد دانشگاه، در گفتگو با عوامل مجموعه ی گالری آنلاین در سالگرد آغاز فعالیت این رسانه اظهار کرد:

گالری آنلاین به عنوان پایگاه اطلاع رسانی تخصصی هنر در ایران در طول یکسال گذشته بسیار موفق و پربار عمل کرده و آنقدر تاثیرگذار بوده که اکثر دانشجویان و اهالی هنرهای تجسمی این پایگاه مطمئن و تاثیرگذار هنری را بخوبی می شناسند.

به تصور بنده اگر گالری آنلاین درسال جاری بتواند ارتباط های فرهنگی بیشتری با هنرمندان و اهالی هنرهای تجسمی برقرارکند وحتی در پاره ای از موارد به تهیه مصاحبه و گزارشهایی در خور تامل از نمایشگاه های متنوع خارج از کشور بپردازد، در اینصورت گامی بس بلند درجهت ارتقاء فرهنگ و هنر این مرز و بوم برداشته است.

البته نیل به چنین هدفی مستلزم کمک هایی برجسته از طرف نهادهای فرهنگی و هنری کشور می باشد تا زمینه را برای ارتباط تنگاتنگ دست اندرکاران این گالری محترم با هنرمندان وگالری داران نامی خارج از کشور فراهم کنند.

عتیقه چی در ادامه افزود: کم وکاستی های بسیاری در جامعه هنری امروز وجود دارد که شاید مهمترین آن بحث اقتصاد هنر و چگونگی فروش آثار هنرمندان داخل کشور می باشد، به تصور بنده گالری آنلاین شاید با به راه انداختن یک بخش دائمی فروش آثار و یا معرفی هنرمندان و آثار هنری به مجموعه داران و خریداران این آثار، بتواندگامی بسیار جدی و مهم در این زمینه بردارد.

در پایان برای دست اندرکاران محترم گالری آنلاین که خود از هنرمندان خوب سرزمین ما هستند آرزوی موفقیت و بهکامی در سال جدید را دارم.

صدیقه احمدیان هنرمند نقاش و استاد دانشگاه در گفتگو با مسئولین گالری آنلاین به مناسبت اولین سالگرد آغاز فعالیت سایت گفت:

جهان امروز انسان را در دنیای جدیدی که مساحی اش می نامند منزل داده و روابطش نیز از جنس متفاوت با گذشته است. و بیشترین اطلاعاتش نیز از طریق رسانه های نوین در دنیای مجازی پخش می گردد. لذا اطلاعات هنری در زمینه های مختلف از طریق سیاست های هنری همچون گالری آنلاین امروزه امری اجتناب ناپذیر است و این رسانه در اطلاع رسانی های روزانه به عنوان اخبار و اطلاعات هنری در زمینه های مختلف فعالیت هنری برای علاقه مندان آن چنان که نشان داده می تواند بسیار مؤثر باشد و با توجه به گستردگی رسانه های مجازی و قابل دسترس بودن اطلاعات آن برای تمامی اهالی کره ی زمین می توان اطلاعات زیادی را جذب نموده و اهداف فرهنگی خود را گسترش دهد.

جهان اینترنت و دنیای مجازی مرز ها را شکسته و مخاطبین گالری آنلاین جهانی به اندازه کره زمین و چند میلیارد انسان سراسر جهان دارد. هرچه گالری آنلاین بتوانید در جذب مخاطبین خود در سراسر جهان موفق تر عمل کند به همان نسبت به اهداف ارزشمند فرهنگی اش مانند شناساندن هنر ایران زمین از گذشته تا امروز در شکل های مختلف از جمله اطلاع رسانی در اخبار تا نقد های سازنده می تواند خدمتی باشد به هنر، هنرمند، هنر دوستان و مردم سراسر جهان.

وی در ادامه افزود: کم و کاستی در جامعه هنر ایران همچون سایر جوامع همیشه بوده و هست. چه برای شما که خدمت می کنید و زحمت می کشید و اطلاعات ارزشمندی در زمینه های مختلف برای دانشجویان هنر و دیگران تهیه و در اختیار آن ها می گذارید و چه برای اهل هنر و معلمین هنر و غیره همیشه هست.

توانایی انسان آنقدر زیاد است که قادر به گذر از هر سختی و مشکل است، همان گونه که انسان های بزرگ و تاریخ ساز همواره از دل جامعه ی محروم بیرون آمده و به ابداعات و خلاقیت های بزرگ و تأثیر گذار دست یافته اند، جامعه هنری نیز می تواندگذر کند و از مشکلات عبور کند شاید در برنامه های آینده تان بتوان از دست آورد های جدید در زمینه هنر های تعاملی بیشتر استفاده کرد تعامل و مشارکت هنرمندان و علاقه مندان به هنر و دنیای مجازی در شکل های نوین بیشتر انجام پذیر است.

احمدیان ضمن تاکید بر اطلاع رسانی های مفید و به موقع از نظر زمانی در سایت گالری آنلاین اظهار کرد: از نظر توجه به ریزه کاری ها و ویژگی آثار هنری معروف در مراکز مختلف هنری در سراسر جهان و اطلاعیه های جذب دانشجویان هنر و فرصت های مختلف مطالعاتی و نمایش آثار و غیره فعالیت شما به عنوان یک کار فرهنگی هنری بسیار ارزشمند و مفید به حال هنرمندان و دانشجویان و هنردوستان است. خصوصاَ جامعه دانشجویان هنر، که شخص من بار ها شاهد بوده ام که دانشجویان از اطلاعات سایت شما و از فرصت های مختلف جهت تحصیل در دانشگاه ها ی معتبر در خارج از کشور استفاده نموده و همچنین از برپایی نمایشگاه ها و شرکت در آن ها و غیره بهره برده اند. بدانید که کار شما کاریست ارزشمند، خدا پسند ومفید به حال جامعه هنر دوستان در سراسر عالم.

زهرا رسولی نقاش و استاد دانشگاه، در سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین در گفتگو با عوامل این مجموعه اظهار داشت:

اطلاع رسانی فراخوان ها و فرصت های مطالعاتی بسیار به موقع و با فرصت کافی برای افراد علاقه مند به شرکت در این رویداد ها به خوبی در گالری آنلاین انجام می شود و چنین کاری با این انسجام و دقت تا پیش از این دیده نشده بود و اگر هم مطلع می شدیم اغلب تاریخ و مهلت شرکت در رویداد گذشته بود. من همواره در کلاس به دانشجویان یادآور می شوم که تا چه اندازه استفاده از اطلاعات سایت گالری آنلاین می تواند به آنها در پیشرفت کارشان کمک کند و نهایت تلاششان را بکنند که از این رویداد ها و فرصت ها استفاده کنند.

این اطلاع رسانی در جامعه ی هنری ما بسیار شاخص و مفید بوده است، شاخص به این مفهوم که تا این حد تخصصی مطالب بروز رسانی شود.

رسولی در ادامه ضمن اشاره به خبررسانی بروز رویدادها و مجامع روز اظهار داشت:

بسیار فوق العاده است که این اطلاع رسانی ها بدون هیچ گونه جبهه گیری و گرایشی و بطور کاملا بی طرف صورت می گیرد و تنها گزارشی واقعی از آنچه رخ داده ارائه می شود. تا کنون در سایت گالری آنلاین همه چیز به همان صورتی که بوده و باید باشد اطلاع رسانی شده است و کار درست همین است که تابع جریان خاصی نباشد.

حضور رسانه ای فعال و پویا در کشور یکی از خلا هایی بود که حس می شد، به اعتقاد من این رسانه ی پویا که اکنون یک نهال است قابلیت تبدیل شدن به یک درخت تنومند را دارد.

قطعا به دلیل نوپایی این مجموعه، کم و کاستی هایی وجود دارد که مطمئناً به دلیل محدودیت های مالی می باشد، در هر حال من یک درخت تنومند و عشق و علاقه ای می بینم که می تواند خیلی موفق باشد.

* به مناسب سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین در رابطه با عملکرد یکساله ی این مجموعه با چند تن از اساتید پیشکسوت، هنرمندان معاصر و مسولین فرهنگی به گفتگو نشستیم که آدامه آن در مطالب بعدی منتشر خواهد شد.

خبر مرتبط:

اولین سالگرد آغاز فعالیت پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین

گفتگو با محمد ابراهیم جعفری ، حسین علی ذابحی و منیژه صحی به مناسبت اولین سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با رؤسای هیئت مدیره انجمن های هنری ایران، معصومه مظفری، ریاست هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران، محسن حسن‌پور، ریاست هیئت مدیره انجمن تصویرگران کتاب کودک ایران، دکتر پریسا شاد قزوینی، ریاست هیئت مدیره انجمن علمی هنر های تجسمی ایران

گفتگو با رضا هدایت، الهه مقدمی و بامداد رضوانیان به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت این رسانه گالری آنلاین

هنگامه همتی مسئول بخش فرهنگی هنری اتاق بازرگانی کشورهای اسکاندیناوی و انجمن مراودات فرهنگی ایران و سوئد و همچنین شیرین رضوانی مدیر بخش فرهنگی سفارت مکزیک به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین، در رابطه با همکاری در برگزاری برنامه های مشترک با مجموعه گالری آنلاین و عملکرد و نقش کلیدی آن در تقویت روابط فرهنگی و هنری می گویند.

گفتگو با کمال طباطبایی ، پژمان رحیمی زاده و کیانوش غریب پور به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

گفتگو با سه تن از مدیران گالری های تهران ، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان ، محمد حسین سعلبی فرد مدیر نگارخانه لاله و لی لا ثمری مدیر گالری هفت ثمر در اولین سالگرد آغاز فعالیت رسانه هنرهای تجسمی گالری آنلاین

گفتگو با عبدالحمید پازوکی، محمد رضا فیروزه ای، محمد رضا خدادادی و علی ذاکری به مناسبت سالگرد آغاز فعالیت گالری آنلاین

logo-samandehi