نمایش آثارAI weiw در گالری hainesسان فرانسیسکو

آی وی وی آثار خود را در مجادله با قدرت مطلق برای زنده نگه داشتن اساطیر کلاسیک در دنیای امروز در سان فراسیکو به نمایش گذاشت.


به گزارش گالری آنلاین ،بهار امسال گالری hainesسان فرانسیسکو آثار هنرمند فعال و مشهور چینی AI weiw را به نمایش گذاشته است.در این آثار وی با تاریخ گلاویز شده و با قدرت مطلق مجادله میکند تا اساطیر کلاسیک را بر علیه دنیای امروز زنده نگه دارد .

در این نمایشگاه گالری مجدداً طراحی شده است تا انرژی کارهای هنری را حفظ کند . وقتی کارهای آی وی وی در سال ۲۰۱۱ مصادره شد و محدودیت هایی برای پاسپورت و مسافرت های وی ایجاد شد از تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۱ شروع به قرار دادن گل های چینی در ظروفی کهنه روی دوچرخه اش کرد که در بیرون استودیواش قرار داد، سبدهای وی در تنورهای پادشاهی jingdezhen ساخته شده اند تا یادبودی از مراسم روزانه در آنجا باشد .در همه جای نمایشگاه این گل ها به چشم میخورد حتی در کف نمایشگاه هم گسترده شده اند.وی برای کنایه به تجسس های انجام شده، فانوس های کاغذی را علیه دوربین های فیلم برداری تجسس در نمایشگاه قرار داده است تا در آخر به باد سپرده شوند.

تابلوهای سه تکه ی او عکس های سیاه و سفید هستند که از دورن کوزه ها بیرون ریخته شده اند ،البته مقیاس بزرگتری از آنها با سایه زنی های مشبک توسط آجرهای سه پایه مجدد بازسازی شده اند .

یک اسباب بازی بچه نیز جهت تمسخر کردن شرایط به عنوان پیوندی ویرانگر در تصاویر به چشم میخورد .

وی به عنوان بازتابی از مطالعاتش در مورد پرسپکتیو ۴۰ قطعه عکس دارد که رده بندی قدرت از کاخ سفید تا میدان Tiananmen بالا می برد.

آثار فانتزی آویزان شده از سقف نمایشگاه تصاویر کوهها و دریاها سنتی چینی است که نمایشی از حیوانات عجیب مثل feiyu ، ماهی پرنده ، Qinyuan می باشند .همه ی اینها در سال ۲۰۱۵ از گیاه خیزران و نخ ابریشم توسط صنعت گران متخصص در shandong ساخته شده است.

با کارهای جدیدی که هنرمند خلق کرده است به یک باره میخواهد نگاهی دوباره به سمت فرم های سنتی و ابزار ها در مقابل شرایط معاصر ایجاد کند .تمرکز مستمر بین دنیای سنتی و دنیای امروزی روحیه ی گیج کننده ی افسانه ای و منافع سیاسی توسط اختراع های عظیم الجثه نشان داده میشود.

در واکنش به این ضربات تقلیل نیافته توسط مدرنیته هنرمند نشان میدهد که مردم همواره دنیایی را به موازات دنیای واقعی توسط ساخته های خود دارند که در واکنش به تخیلات و ترسهایشان است.حتی امروزه ما با دنیایی روبرو هستیم که ناگهان متوجه می شویم که واقعا درک اش نکرده ایم.ما در میان اتفاقات زیادی گم شده ایم .بنابراین شرایط ذهن انسان هرگز واقعا تغییر نمی کند .و این مساله صراحتا قابل تغییر است. در وجود هر یک از ما پتانسیل درک و بینش واضح نسبت به شرایط اطرافمان قرار دارد و این دیدگاه است که هنرمند را رو به جلو سوق میدهد .

ترجمه، آیسان کریم لو خبرنگار گالری آنلاین

logo-samandehi