اثری برای تسکین استرس مخاطب با در آغوش گرفتن او

فرش فشار، ابتکاری از هنرمند لوسی مک ری است که برای تسکین استرس و ارتقاء سلامت افراد آن ها را در آغوش می گیرد.

به گزارش گالری آنلاین، لوسی مک ری دستگاهی را ابداع کرده است که اثرات مثبت در آغوش گرفتن انسان ها را شبیه سازی می کند. برای استفاده از این دستگاه دو نفر لازم است؛ یک نفر که در داخل دستگاه دراز می کشد و دیگری با چرخاندن اهرم فشار را (بر روی شخصی که در داخل دستگاه دراز کشیده است) بتدریج بالا می برد.

این هنرمند علوم، تکنولوژی، هنر و طراحی را با بهره گیری از بدن انسان بکار می گیرد تا به قابلیت تلفیق رشته های مختلف و امکان توسعه آن ها دست پیدا کند. اولین نمایشگاه از تجربه حرفه ای لوسی مک ری در نگارخانه ملی ویکتوریا در استرالیا که از او به عنوان "معمار بدن" نام می برد، برگزار شد که همکاری او با برندها، دانشمندان و موسیقی دانان پاپ را در کنار تجربیات خلاقانه اش در طول سیزده سال گذشته در معرض نمایش گذاشته بود.

لوسی در توضیحات خود می گوید: "موضوع اصلی و مهم، خلق هنری است که به بحث و بررسی در مورد شرایط و وضعیت انسان پرداخته و این که چگونه علم و تکنولوژی معنای انسان بودن را به چالش می کشد."

لوسی مک ری، "فرش فشار" را به عنوان وسیله ای معرفی کرده است تا بتواند با ملایمت در آغوش گرفتن فرد در میان کوسن هایی شبیه به چربی بدن انسان، جایگزینی برای تماس فیزیکی انسان ها باشد. لوسی مک ری تصور می کند چنین وسیله ای با اضافه کردن صدا و راهنمای صوتی به آن، می تواند به عنوان راه حلی برای درما ن استرس و ارتقاء سلامتی بکار رود.

او می گوید: "اکثر مردم بعد از تحت فشار قرار گرفتن به مدت 3 دقیقه در دستگاه نگاهی متفاوت در چشمانشان داشتند. خانمی هم این تجربه را با حسی که با در آغوش گرفتن دوست خود هنگام دستپاچگی و نگرانی تجربه کرده بود، مقایسه کرده بود."

logo-samandehi