فرح اصولی: با این واگذاری مخالفم چون موزه هنرهای معاصر گنجینه ملی است

فرح اصولیبه گزارش گالری آنلاین، فرح اصولی در گفتگو با روابط عمومی انجمن هنرمندان نقاش ایران در رابطه با خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد رودکی اظهار داشت :

موزه گنجینه ملی است و نمیشود آن را به سادگی دست به دست کرد. روال باید همان باشد که تاکنون بوده و اتفاق دیگری نباید بیافتد.

ایشان در ادامه افزودند: خیلی از موزه ها در دنیا با مشکل کمبود بودجه مواجهند حتی گاهی در شرف تعطیل شدن قرار میگیرند اما تلاش خود را میکنند تا از کارتل های خصوصی و سرمایه داران استفاده کنند و آنها کمک کنند که موزه سرپا بایستد و الحمدلله در ایران هم مولتی میلیاردر فراوان داریم و خیلی ها کلکسیون جمع میکنند، در هنرهای تجسمی فعال هستند و برای فیلم و چیزهای دیگر سرمایه گذاری میکنند. اینها بیایند مشارکت کنند در این پروژه با این اهمیت ملی که گنجینه مادی و معنوی ماست.

برای ما باعث افتخار است که بخش مهمی از هنر دنیا در اینجا نگهداری می شود و بابت این هم باید قیمتی پرداخت شود. در عین حال میشود که با نمایندگان مجلس و دولت صحبت کرد و موقعیت هایی برای این موزه فراهم کرد. باید رایزنی و تلاش بشود و با تماشا کردن کاری انجام نمی شود.

عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران در پاسخ به سوالی در رابطه با اعتراض هنرمندان در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: بله من فکر میکنم موزه خانه ما هنرمندان هنرهای تجسمی است و نقطه تمرکزی که همه میتوانند به آن متصل شوند و اگر قرار باشد مشکلی برای موزه پیش بیاید همه باید عکس العمل نشان بدهیم.

مجسمه سازها، عکاسها جزء گروه هایی از هنرهای تجسمی هستند که کارهای زیادی از ایشان در موزه نگهداری می شود و حضورشان در حمایت از موزه خیلی مهم است. همچنین باید از همه هنرمندانی که هنر مفهومی کار میکنند، گرافیست ها، تصویرگران، معماران و همه هنرمندانی که ممکن است الان در ذهن من نباشند بخواهیم که همکاری کنند.

این اتفاق قبلا در مورد موزه هنرهای معاصر اهواز افتاد و شاید این مقدمه ای بود برای موزه هنرهای معاصر تهران. البته گنجینه این دو موزه اصلا قابل مقایسه نیست و به هر حال موزه اهواز سوابق موزه هنرهای معاصر تهران را ندارد. باید روزنامه ها و رسانه ها در این موضوع درگیر شوند و در این باره مطلب بنویسند، موضوع را دنبال کنند، مصاحبه کنند و نظرات را ارائه دهند و انجمن خوب است که در اینکار نقش داشته باشد.

اخبار مرتبط :

موزۀ هنرهای معاصر تهران از دیروز تا امروز

فرح اصولی: با این واگذاری مخالفم چون موزه هنرهای معاصر گنجینه ملی است

آیدین آغداشلو: واگذاری موزه هنرهای معاصر یک کار توجیه نشده بی معناست

واکنش مرادخانی به شایعه واگذاری موزه هنرهای معاصر

انتقال مدیریت موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی از نگاه رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان

واکنش انجمن هنرمندان نقاش ایران نسبت به خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران

مدیرعامل بنیاد رودکی: واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد هنوز رسمی نیست

سرپرست موزه هنرهای معاصر: درخواستی برای واگذاری به بنیاد رودکی نداشته‌ایم

کمال طباطبائی، مدیر عامل انجمن تصویرگران ایران: موزه نهادی است که جنبه ی ملی دارد و نمیتوان آن را به دست بخش خصوصی سپرد

دیدگاه محمد ابراهیم جعفر و همسرش مریم محمدی در مورد واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد رودکی

معاونت توسعه مدیریت و منابع واگذاری مدیریت موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی را تکذیب کرد




logo-samandehi