در حاشیه نمایشگاه بوی بادام مطرح شد

پرسا شاد قزوینی: با این کاری که انجام می دهید تلنگر می زنید، هم به جامعه هنری و هم به عموم مردم

با دست خالی کار بزرگی انجام داده اید

پریساشاد قزوینی رییس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران، با تاکید بر اهمیت و کیفیت آثار نقاشی نمایشگاه بوی بادام در رابطه با اهمیت هنر در تاثیرات اجتماعی بیان کرد:

یکی از مشکلاتی که در جامعه داریم این است که مبحث هنر یک بحث تفریحی و تفننی محسوب میشود و به عنوان مقوله ای که بتواند در جامعه تاثیر مثبت بگذارد محاسبه نمی گردد. شما با این کاری که انجام می دهید تلنگر می زنید، هم به جامعه هنری و هم به جامعه ی مردم عادی که می خواهند بیایند و پذیرای دیدار این افراد باشند و به نوعی مخاطب اصلی این افراد خود مردم هستند که درگیر و مواجه بشوند با مساله ی جنگ و از این طریق دارند ضربه می خورند. چه از نظر اجتماعی ضربه می خورند، چه از نظر نژادی، چه از نظرهای سیاسی و اقتصادی و غیره.

به نظر من یک این چنین کاری، کار بسیار مفیدی است. ان شاالله با حمایت هایی که از شما بشود مسلما تاثیری که میگذارید بسیار هم فراتر خواهد رفت، در حال حاضر آن چیزی که من می بینم عالی است، مشخص است از هنرمندان مختلف کار جمع کرده اید و شما با دست خالی کار بزرگی انجام داده اید. امیدوارم منتقدانی هم در این رابطه بنویسند تا بتوانید به یک دستاورد وسیع تری برسید.

تا زمانی که منتقدین راجع به این نمایشگاه مطلب ننویسند و تا زمانی که بحث نظری در ارتباط با مباحث علمی نشود مسلما کار خودش را آن طوری که باید نشان نمی دهد. شما تا الان کار بزرگی کردیده اید و در این رویدادها باید از کیفیت علمی استفاده کنیم.

logo-samandehi