«آیینه و نقش» در موزه فلسطین گشایش یافت

از چوب و آیینه تا رنگ و نقش؛ در ضیافت «نور»


موزه هنرهای معاصر فلسطین در ادامه میزبانی از تجربه های نو در نقاشی، این بار به «آیینه و نقش» خوشامد گفت.
به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا،«آیینه و نقش»، که شامگاه دوشنبه 20 آذر در این موزه گشایش یافت، مجموعه ای شامل 30 اثر از «مینا رضایی» راکه حاصل دو سال فعالیت هنرمند است به نمایش می گذارد.
نقش روی کنده درخت و تکمیل نقوش کشف شده و یافته شده در دل درخت بطور طبیعی، آیینه و ترکیب مواد، آیینه و چوب، ترکیب چوب و نقاشی، نقاشی و ترکیب مواد، ترکیب آینه با چوب و پارچه و بالاخره نگارگری، تنوعی از فرم ها و متریال های خلق و اجرای هنری را توسط هنرمند، پیش چشم نهاده است.
هنرمند، که دانش آموخته کارشناسی رشته هنرهای تجسمی است، این نمایشگاه را که نخستین ارائه آثار او به صورت انفرادی است، حاصل تامل و مطالعه ای چندساله در «حکمت نور» و «فلسفه اشراق سهروردی» و علاقه خود به این فلسفه پرآوازه شیخ اشراق در قرن هفتم هجری می داند و می گوید"حرکت آویزگونه و آونگی آینه ها، افزون بر تلاشی نوآورانه در پرداختی تازه از آینه و آینه کاری، دعوت به مشاهده ای تازه در پیوند نور و آینه است."
به گفته هنرمند، آینه ها حاصل یک پروژه مطالعاتی است که همچنان ادامه خواهد داشت.
بازتاب نور و گردش نور، رقص و بازتابندگی نور و ابعاد انعکاس نور در اشیا از ویژگیهای این آثار است.
در چند اثر نگارگری این هنرمند نیز می توان سیر تفکری را نگریست که روند تبدیل و سیر زوال و انهدام را در یک سنت کهن به نمایش می گذارد.
«نقش و آینه» با ترسیم یک افق تازه از نگریستن به نور و به امتداد سنت در منظری تازه و تجربه گرایانه برای مخاطب، تا 30 آذر، میزبان عموم علاقمندان خواهد بود.
علاقه مندان جهت بازدیداز این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 18- بجز ایام تعطیل به موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در خیابان ولیعصر خیابان برادران مظفر پلاک 74 مراجعه کنند.


logo-samandehi