فراخوان رزیدنسی Tyrone Guthrie ایرلند

هنرمندان حوزه های هنرهای تجسمی، طراحان، فیلمسازان، منتقدان و کارگردان های هنری میتوانند برای 7 الی 28 روز اقامت و فعالیت در کارگاه هنری مرکز Tyrone Guthrie اقدام نمایند.

به گزارش گالری آنلاین، مرکز Tyrone Guthrie در Annaghmakerrig یک محل کار و سکونت برای هنرمندان محلی، ملی و بین‌المللی از همه رشته‌ها و فرهنگ‌ها است که در Annaghmakerrig ایرلند در سال 1981 افتتاح شد. خانه و محوطه توسط اداره کارهای عمومی (OPW) نگهداری می شود. مرکز از شورای هنر ایرلند/An Comhairle Ealaíon و شورای هنر ایرلند شمالی حمایت مالی دریافت می کند. این مرکز یک موسسه خیریه ثبت شده CHY6248 است.

متقاضیان باید بر روی پروژه یا برنامه کاری جامعی تمرکز کنند که در بازه زمانی مشخص و در محیطی با برخورداری از استانداردهای بالا، امکان ارزیابی و تبادل نظر داشته باشد.

شرایط ثبت نام متقاضیان جدید

این برنامه از هنرمندان مجرب در ژانرهای مختلف، طراحان، فیلمسازان، تدوینگران، منتقدان، کارگردانان و سایر هنرمندان فعال در حوزه هنر که سابقه مستدلی از دستاورد خود دارند دعوت میکند در این برنامه شرکت کنند.

متقاضیان باید در رشته خود تخصص داشته، خود را معرفی کرده و در میان همتایان در حوزه تخصصی خود به عنوان یک کارشناس شناخته شده باشند.

فقط کسانی که سابقه کاری مستدلی در زمینه خلاقیت خود دارند می توانند در این برنامه شرکت کنند. به عنوان مثال، آثار آنها توسط یک ناشر معتبر منتشر شده یا نمایشگاه انفرادی در گالری هنری شناخته شده برگزار کرده باشند.

ثبت نام متقاضیان جدید:

ثبت نام برای رزیدنسی center Tyrone Guthrie بصورت آنلاین انجام می گیرد و هزینه ای ندارد.

فرم درخواست آنلاین http://www.tyroneguthrie.ie/apply/residency-application-form مختص متقاضیان جدید است. هنرمندانی که درخواست آنها در دوره های پیشین مورد ارزیابی قرار گرفته یا در بورسیه این مرکز پذیرفته شده اند، جهت دریافت لینک فرم درخواست با info@tyroneguthrie.ie تماس بگیرند.

از آنجایی که ذخیره یا مراجعه به فرم آنلاین امکان پذیر نیست، بهتر است متن خود را از قبل آماده کرده و سپس آن را در فرم آنلاین کپی کنید.

اطلاعات مورد نیاز برای درخواست آنلاین:

- آدرس ایمیل

- اطلاعاتی که برای ارائه رزومه کاری استاندارد مورد نیاز است: شرح مختصر از دستاوردهایی که تا به امروز داشته اید از قبیل جوایز و نشان های افتخار ، شرح آثار خود در عرصه های همگانی مانند انتشارات، نمایشگاه‌ ، نمایشگاه‌ گروهی، برنامه ضبط ‌شده، پرفورمنس، آثار هنری سفارشی ، بررسی های انتقادی و ...

- شرح مختصری از هدف هنری و پروژه ای که در طول اقامت خود قصد اجرای آن را دارید.

- نمونه کار:

ادبیات، شعر، نقد: فایل word یا PDF

هنرهای تجسمی، چاپ، مجسمه سازی، عکاسی، معماری و طراحی: عکس آثار (حداکثر 6 عکس) با فرمت فایل JPEG یا PNG

فیلم، ویدیو یا رقص: فایل موسیقی با فرمت mp3 (حداکثر 3 فایل موسیقی) یا ارسال لینک فایل در soundcloud یا فرمت های سازگار، لینک (یا لینک های) نمونه کار در Youtube of Vimeo.

همچنین می‌توانید لینک مقالات یا نقد و بررسی مرتبط با کار خود را نیز ضمیمه نمایید.

- نام و آدرس ایمیل دو معرف جهت تایید شما (با کسب اجازه و با رعایت مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی GDPR)

روند گزینش

درخواست های ارسالی که به محض دریافت به اطلاع متقاضیان خواهد رسید توسط کمیته ای که در طول چند نوبت در سال تشکیل می شود، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در صورت درخواست رزیدنسی به صورت گروهی، یکی از اعضا باید به نمایندگی از طرف گروه درخواست را ارسال کرده و مشخصات و اطلاعات تمامی اعضا را نیز در آن قید کند.

تایید رزیدنسی متقاضیان بصورت گروهی دلیل بر تایید رزیدنسی آنها بصورت انفرادی نیست. متقاضیان می توانند بر اساس مهارت های شخصی خود از طریق فرم درخواست متقاضیان جدید، برای رزیدنسی انفرادی اقدام کنند.

هنرمندانی که درخواست آنها در دوره های پیشین مورد ارزیابی قرار گرفته یا در بورسیه این مرکز پذیرفته شده و در این جا اقامت داشته اند (Returning residents )، نیازی به تکمیل فرم درخواست متقاضیان جدید نداشته و باید با ارسال ایمیل تحت عنوان "Returning Resident Application Form'" به آدرس info@tyroneguthrie.ie لینک فرم درخواست 'Returning Resident را دریافت نمایند.

شرایط و مقررات درخواست رزیدنسی

- شرکت در این برنامه برای هنرمندان فعال در حوزه های مختلف هنر شامل هنرهای تجسمی، مجسمه سازی، سرامیک، رقص، تئاتر، هنرهای نمایشی، موسیقی و ادبیات با سابقه هنری مستدل در حوزه تخصص متقاضیان آزاد است.

- مدت زمان اقامت در اقامتگاه اصلی حداقل 7 روز و حداکثر 14 شب و در کلبه ها حداقل 7 روز و حداکثر 1 ماه در نظر گرفته شده است.

- اقامتگاه اصلی پذیرای حداکثر یازده نفر بوده و کلبه های مستقل و مجهز به آشپزخانه نیز از امکان اقامت حداکثر شش نفر برخوردار است.

- علاوه بر کامپیوتر و اینترنت هشت استودیو به همراه فضایی برای اجرای نمایش/ رقص/ تمرین و یک استودیوی چاپ جدید نیز در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.

- ساکنان باید به مقررات خانه پایبند بوده و به حریم خصوصی سایرین احترام بگذارند.

- ساکنان خانه باید هر شب ساعت 7 بعداز ظهر برای شام حضور داشته باشند. استفاده از تلفن همراه و تبلت سر میز شام ممنوع است.

امکانات محل اقامت و سرویس غذا:

اقامتگاه اصلی

اتاق های اقامتگاه اصلی شامل تخت، میز تحریر و صندلی بوده و هر اتاق دارای کتاب و نقاشی و منظره خاص خود است. تمامی اتاق ها مجهز به سرویس بهداشتی اختصاصی هستند.

کلبه های مستتقل و مجهز به آشپزخانه

پنج کلبه مستقل که در محوطه قرار دارند و هریک مجهز به آشپزخانه مستقل با تمام امکانات (اجاق برقی، یخچال، مایکروویو، کتری، ...) بوده و دارای اتاق نشیمن/ فضای کاری، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی است.

کلبه 5 دارای دو اتاق خواب است اما جهت استفاده از اتاق خواب دوم باید هزینه اضافی پرداخت شود.

در کنار اقامتگاه اصلی واحد مستقلی برای سکونت یک نفر وجود دارد.

سرویس غذا در اقامتگاه اصلی

ساکنان اقامتگاه اصلی از سرویس فول برد (صبحانه، ناهار و شام) برخوردار بوده، اما به دلیل مقررات بهداشت و ایمنی ناشی از پاندمی کووید 19 بصورت سلف سرویس نخواهد بود و سرو خواهد شد.

هزینه های اقامت هنرمندان بین المللی خارج از منطقه اتحادیه اروپا برای سال 2022-2021

600 یورو در هفته برای سرویس فول برد (صبحانه، نهار و شام) در اقامتگاه اصلی (7 شب).

345 یورو در هفته برای کلبه‌های مستقل و مجهز به آشپزخانه (7 شب).

140.00 یورو جهت استفاده از اتاق خواب دوم کلبه شماره 5 (به مدت 7 شب)

ساکنان، از جمله ساکنان بین‌المللی و افرادی که خارج از منطقه اتحادیه اروپا ساکن هستند، می‌توانند کلبه‌های مستقل را فقط به مدت ۷ شب تا یک ماه (۲۸ شب) رزرو کنند.

نتایج از طریق ایمیل به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.


برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز مراجعه نمایید.

logo-samandehi