فراخوان مسابقه ملی «طراحی و بازارپردازی شخصیت‌های پارسی»

فراخوان نخستین دوره مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیت‌های پارسی «پارس‌آرا» منتشر شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری کودک و نوجوان و نیز جمعی از پیش‌کسوتان صنایع خلاق، متولیان و نقش‌آفرینان در حوزه شخصیت‌پردازی با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

مسابقه «پارس‌آرا» بستری رقابتی و شفاف برای ارائه طرح‌های شخصیت است. طرح‌های منتخب در فرآیند پارس‌آرا با مشارکت کسب ‌و کارهای فرهنگ‌بنیان موفق به توسعه سبک‌های اقتصادی مبتنی بر بازارپردازی شخصیت‌ها خواهند شد و از طریق جلب مشارکت‌های فرهنگی و اقتصادی در نمایشگاه پایانی، زمینه توسعه زنجیره محصولات فرهنگی و رسانه‌ای شخصیت‌ها فراهم می‌شود.

نخستین دوره مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیت‌های پارسی «پارس آرا» در رشته‌های پویانمایی، بازی‌های ویدئویی، نشر مکتوب، نشر دیجیتال و سرگرمی‌های فیزیکی برگزار خواهد شد.

بر اساس این خبر، برگزیده اول مسابقه «پارس‌آرا» تندیس روزبه و ۱۰۰ میلیون تومان (برترین طرح شخصیت سال) و برگزیدگان اول هر رشته یک سکه بهار آزادی جایزه خواهند گرفت.

علاقه‌مندان تا 20 آبان ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند با مراجعه به تارنمای https://parsara.net و ثبت مواردی همچون طرح اولیه داستان زندگی شخصیت‌ها، شناسنامه شخصیت‌ها، تصویرسازی شخصیت‌ها و مشخصات نمونه محصول در مسابقه شخصیت‌پردازی در حوزه کودک و نوجوان شرکت کنند.

هر طرح لازم است دارای یک فضای داستانی، شناسنامه و تصویرسازی از شخصیت‌ها باشد و دست‌کم منجر به یک نمونه محصول شده باشد.

شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت، تبیین ظرفیت‌های اقتصادی شخصیت‌های ایرانی-‌اسلامی، شبکه‌سازی متخصصان و مربیان حوزه طراحی شخصیت و توسعه آن، کمک به تامین و جریان تولید محصولات فرهنگی شخصیت ‌محور، توانمندسازی تخصصی گروه‌های مستعد برای ارائه طرح‌ شخصیت‌ها و تسهیل در مشارکت فکری برای توسعه زنجیره محصولات فرهنگی شخصیت‌محور از جمله اهداف این مسابقه به شمار می‌رود.

logo-samandehi