ساخت اکسسوری‌ از کاغذ واشی و پوست درخت

خانه مد ایتالیایی Fendi با معمار ژاپنی Kengo Kuma همکاری کرده است تا لوازم جانبی را طراحی کند که به تکنیک های صنایع دستی ژاپنی باستانی اشاره دارد که در آخرین نمایشگاه پوشاک مردانه Fendi ارائه شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این اکسسوری‌ها در طول نمایشگاه لباس مردانه Fendi بهار تابستان 2024، که در ماه ژوئن در کارخانه Fendi طراحی شده به نمایش در آمده است.

برای این همکاری، کیف Peekaboo و Baguette Soft Trunk و کفش‌های ورزشی Flow، توسط Kuma با استفاده از مواد طبیعی و تکنیک‌های صنایع دستی ژاپنی باستانی مجددا تولید شدند.

تعدادی از کیسه ها با استفاده از وارانشی، ترکیبی از کاغذ واشی ساخته شده از الیاف پنبه و پوست درخت که به طور سنتی در اریگامی، فانوس سازی و جزئیات کیمونو استفاده می شود، ساخته شده اند.

وارانشی به عنوان یک پارچه بافت نرم استفاده می شود و پایه ساختاری کیف را تشکیل می دهد. سطح لکه‌دار آن که شباهت‌های بصری با کاغذهای دست‌ساز دارد، به‌عنوان تزئین در قسمت بیرونی کیف‌ها استفاده می‌شود.

وارانشی در قسمت بیرونی کیف Peekaboo و Baguette Soft Trunk و کفش‌های ورزشی Flow استفاده شد.

در برخی کیف ها پوست خام در قسمت بیرونی کیسه استفاده شده و دارای قاب داخلی و جزئیات سخت افزاری ساخته شده از چوب زیتون توسکانی است.

مدیر هنری لوازم جانبی و لباس مردانه فندی، Silvia Venturini Fendi گفت: من همیشه Kuma را یک استاد معماری طبیعت گرا می دانستم، او یکی از اولین کسانی بود که اهمیت تبدیل طبیعت به معماری را در داخل و خارج درک کرد.

ساختار داخلی کیف Peekaboo فندی با استفاده از روش‌های ارجاع به بافت یاتارا آمی ساخته شده است، تکنیکی که از قطعات ظریف بامبو برای ایجاد فرم‌های مشبک بافته شده استفاده می‌کند.

این تکنیک سنتی بافندگی همچنین برای اطلاع از شکل کفی کفش‌های ورزشی Flow مورد استفاده قرار گرفت که در آن Kuma دو سبک را برای نمایش ایجاد کرد که شامل رویه بافتنی پلی پنبه‌ای بازیافتی و رویه وارانشی بود.

این معمار همچنین کفش ورزشی Flow را به طور کامل بازسازی کرد و رویه‌ای توری و زیپ‌دار را معرفی کرد که با یک کفی چوب پنبه‌ای و یک زیره قالب‌گیری شده در اتیل وینیل استات (EVA) رنگ‌نشده و پایه زیستی جفت شده بود.

همچنین Kengo Kuma گفت: طبیعت و صنایع دستی همیشه در مرکز کار من به عنوان یک معمار و یک طراح قرار داشته است. وقتی فندی از من خواست تا در مورد کیف و کفش آنها فکر کنم، آنها را مانند پروژه های کوچک معماری در مقیاس انسانی در نظر گرفتم. من برخی از طرح‌های مردانه Silvia Venturini فندی را با تکنیک‌ها و مواد سنتی ژاپنی تغییر داده‌ام که این اشتیاق مشترک ما به طبیعت و طراحی خلاقانه را نشان می‌دهد.

logo-samandehi