با سخنرانی پرفسوری از دانشگاه سوربن؛ نشست سیر تحول مینیاتور ایران و فرانسه برگزار می شود

نشست بررسی سیر تحول مینیاتور ایران و فرانسه با سخنرانی پروفسور فرانسوا مورو از دانشگاه سوربن، جمعه ۷ آوریل (۱۸ فروردین ماه) ساعت ۱۸ در خانه فرهنگ ایران در پاریس برگزار می شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، نشست بررسی سیر تحول مینیاتور ایران و فرانسه ، با نگاهی به اثر نفیس و سه زبانه «رنج و رنگ» تالیف و تحقیق محمدرضا اسدزاده، با سخنرانی پروفسور فرانسوا مورو از نویسندگان و محققان معاصر فرانسوی و استاد دانشگاه سوربن جمعه ۷ آوریل ساعت ۱۸ در خانه فرهنگ ایران در پاریس برگزار می شود.

در این نشست که به ۲ زبان فارسی و فرانسوی برگزار می شود، پروفسور فرانسوا مورو با موضوع هنر مینیاتور در فرانسه و ایران سخنرانی خواهد کرد و به تبیین نقش مهم ترجمه دو زبانه اثر «رنج و رنگ» می پردازد.

پروفسور مورو (François Moureau) از جمله نویسندگان و محققان معاصر فرانسه است که پیش از این رئیس دپارتمان ادبیات سوربن بوده و سال ها ریاست کل مطبوعات سوربن را نیز برعهده داشته است. از وی آثار بسیاری همچون «دانشنامه پاریس»، «پرولتاریای فکری جدید»، «قلم و سرب» و «هنر در فضای فرانسه» منتشر شده است

همچنین در این مراسم قرار است محمدرضا اسدزاده نیز به تبیین نقش فرهنگی و مطالعات فرهنگی بین کشورها بپردازد. بررسی نقش و جایگاه چهره برجسته استاد حسین بهزاد و نیز نقش هنری شاگرد پیشکسوت او، استاد عباس معیری در گسترش هنر مینیاتور در فرانسه محور سخنرانی هاست.

logo-samandehi