فراخوان مسابقات آزاد مهارت استانی طلا و جواهرسازی در مهدی‌شهر سمنان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری مسابقات آزاد مهارت استانی طلا و جواهرسازی (ساخت چنگوم) در این شهر خبر داد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث آریا، مهدی متقی گفت: این دوره از مسابقات باهدف کشف استعدادهای حرفه‌ای و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش برای کسب مهارت و ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر افزود: مسابقات آزاد مهارت استانی طلا و جواهرسازی (ساخت چنگوم) با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر، پارک علم و فناوری استان سمنان و آموزشگاه آزاد طلا و جواهرسازی چنگوم برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا 16 شهریورماه برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام کنند.

او تصریح کرد: روز 19 شهریورماه 1402 این مسابقات به‌صورت حضوری در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان مهدی‌شهر برگزار می‌شود و به 3 نفر برتر این دوره از مسابقات جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

چنگوم‌سازی یکی از هنرهای اصیل و زیبای شهرستان مهدی‌شهر و به نوعی ملیله‌کاری نقره است که به‌عنوان یکی از زیورآلات زنان و دختران سنگسری استفاده می‌کنند.

logo-samandehi