مراسم گرامیداشت روز جهانی اوریگامی در اینورس


به مناسبت گرامیداشت روز جهانی اوریگامی ، مدرسه اینورس اقدام به برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی کرد .
به گزارش گالری آنلاین، شنبه 20 آبان ماه 1396، مدرسه اینورس چهارمین کارگاه اوریگامی خود را ،به مناسبت گرامیداشت روز جهانی اوریگامی با حضور علاقمندان به این هنر و نظارت و آموزش مدرس راهنما ،علی بهمنی در حیاط مدرسه برگزار کرد . هدف از برگزاری این مراسم معرفی و شناخت این هنر و ارتباط نزدیک آن با زمینه های هنری هم چون طراحی صنعتی، طراحی لباس، طراحی خودرو، صنایع بسته بندی و تولید مبلمان است.
در این روز ،یادی هم ازˈساداکو ساساکیˈ دختر نوجوان ‍ژاپنی شد،اواولین کسی بودکه دنیا را با اوریگامی آشنا ساخت.ساداکو در زمان انفجار بمب اتمی در هیروشیما نوزادی بیش نبوده که اثرات این سلاح کشتارجمعی بر جسم و جان وی می نشیند و به خاطر ابتلا به بیماری سرطان خون ناشی ازاثر تششعات رادیواکتیو،دربیمارستان بستری می شود ،به او گفته می شود،که اگربراساس افسانه مشهور ژاپنی ،هرکسی بتواندهزار درنای کاغذی بسازد خدا یک آرزوی وی را برآورده می‌کند،و ساداکو هم شروع به ساخت پرندگان کاغذی می کند.
اما ساداکو پیش از مرگ خود موفق به ساخت 644 درنا با تا کردن کاغذ می شود و درنهایت در سن 12 سالگی می میرد.پس از مرگ وی ،هزاران کودک ژاپنی با ساخت هزاران پرنده کاغذی و قراردادن آنها برمزار ˈساداکوˈ ضمن نگاه داشتن یاد ساداکوی کوچک،خواهان برقراری صلح و پایان جنگ در سراسر دنیا شدند.

logo-samandehi