آثار 20 طراح ایرانی در نمایشگاه منسوجات خانگی فرانکفورت


شرکت نقش‌نگاران پندار تنها مجموعه ایرانی حاضر در نمایشگاه منسوجات خانگی فرانکفورت 2018 بود که اواخر دی ماه برپا شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، ندا بهبهانی مدیر روابط عمومی شرکت نقش نگاران پندار درباره چند و چون برپایی نمایشگاه منسوجات خانگی فرانکفورت 2018 و جایگاه آثار ایرانی در ابعاد بین‌المللی به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: خوشبختانه به دلیل تنوع عناصر بصیری در گذر از تاریخ کشورمان، عرصه طراحی پارچه ایرانی با رویکردی متفاوت از دیگر کشورها رو به جلو در حال پیشرفت است.

او تصریح کرد: موتیف ها و طرح‌هایی که مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف در ایران است، امسال دستمایه آثار 20 طراح ایرانی قرار گرفت و از سوی شرکت نقش نگاران پندار در نمایشگاه منسوجات خانگی فرانکفورت به نمایش درآمد.

مدیر روابط عمومی شرکت نقش نگاران پندار با اشاره به جنبه‌های ساختاری و محتوایی متفاوت در موتیف های ایرانی به عنوان وجه تماسز با آثار دیگر کشورها اظهار داشت: ویژگی بارز آثار به نمایش در آمده در غرفه ما به درونمایه تاریخی و هنری آنها مربوط است که به آثار ایرانی در هر کجای جهانی شخصیتی متفاوت بخشیده و ما را از دیگران متمایز ساخته است.

بهبهانی افزود: از آنجا که وظیفه اصلی یک طراح پارچه، تولید و طراحی عناصر هنری برای پارچه با در نظر گرفتن نکات فنی نساجی است، جای بسی خوشحالی است که در این نمایشگاه شاهد رشد چشمگیر چاپ و تولیدات منسوجات خانگی بودیم و بسیاری از فعالان ایرانی در صنعت نساجی هم برای خرید دستگاه‌های چاپ دیجیتال در این نمایشگاه حضور به هم رساندند.

بهبهانی در ادامه گفت: مجموعه نقش نگاران پندار با رعایت تمامی استانداردهای جهانی در نمایشگاه منسوجات خانگی فرانکفورت شرکت کرد و به نظر می‌رسد حضور در چنین فضاهایی، علاوه بر افزایش سطح تجربه فعالان عرصه طراحی و تولید پارچه، منجر به معرفی هنر ایرانی به دیگر نقاط کشور هم خواهد شد.

او در خاتمه گفت: امید است بتوانیم در جشنواره‌های داخلی نیز به ابعاد بین المللی عرصه طراحی پارچه و نساجی توجه کنیم و زمینه برای تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباطات سازنده میان هنر ایرانی و تکنولوژی خارجی فراهم شود.

logo-samandehi