روایت رییس موزۀ هنرهای معاصر اصفهان از نمایش آثارتونی کرگ

تابلوها و مجسمه‌های تونی کرگدر موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش در خواهد آمد


تابلوها و مجسمه‌های تونی کرگدر موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش در خواهد آمد

مجموعه مجسمه‌های تونی کرگ تحت عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» دوم آبان‌ماه تا 22 دیماه 96 در موزۀ هنرهای معاصر تهران افتتاح شد و پس از آن تعدادی از آثار تونی کرگ به آلمان بازگردانده و تعدادی نیز به اصفهان منتقل شدند تا نمایشگاهی از آثار وی در موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز برپا شود.

سِر آنتونی داگلاس کرگ که یکی از مهمترین مجسمه سازان معاصر بریتانیایی ساکن آلمان به شمار می آید ساعت 2 بامداد روز جمعه 13 بهمن‌ماه وارد اصفهان شد تا نمایشگاه مجسمه‌ها و طراحی‌هایش با عنوان "سنگ‌ها و ریشه‌ها" را در روز 15 بهمن افتتاح کند.

به گزارش گالری آنلاین، تعداد 145 تابلوی طراحی و نقاشی، 34 مجسمه با وزن 48 تن در 34 جعبۀ بسته‌بندی و در شش کانتینر از شهر ووپرتال آلمان، محل سکونت تونی کرگ به ایران منتقل شدند. که در حال حاضر بخشی از آثار این هنرمند، از تهران به اصفهان منتقل و بخشی از آنها نیز به آلمان باز پس فرستاده شدند.

به گفتۀ تمیزی، رییس موزۀ هنرهای معاصر اصفهان در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، فرایند نقل و انتقال این آثار که وزن برخی از آنها به 5 تن نیز میرسد، فرایندی بسیار پیچیده و مشکل بود که با کمک و درایت تمام دست‌اندرکاران به نحو احسن اجرا شد. چیدمان آثار نیز با کمک یک نفر سرپرست متخصص دستیاران و 4 نفر دستیار آلمانی به بهترین نحو ممکن صورت گرفت.

همچنین تمیزی افزد: از آنجایی که تونی کرگ یک روز پس از افتتاحیه تهران را به مقصد آلمان ترک می‌کند، در نتیجه، امکان برگزاری نشست و یا کارگاهی با حضور ایشان حضور ندارد.

طبق اظهارات مطبوعات آلمانی، این بزرگ ترین نمایشگاه آثار تونی کرگ از لحاظ حجم آثار ارائه شده در آسیاست که برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است.

موزۀ هنرهای معاصر اصفهان که قدمتی 400 ساله دارد هر ساله میزبان آثار هنرمندان خارجی بوده و آخرین نمایشگاه برگزار شده در آن، به نمایشگاه عکس هانس گئورگ برگر، هنرمند عکاس معاصر آلمانی تعلق داشته است.

علاقه‌مندان به حضور در این نمایشگاه می‌توانند تا تاریخ 24 فروردین‌ماه از آثار این هنرمند مجسمه ساز بازدید به عمل آورند.

logo-samandehi