سارق مجازی آثار یکی از هنرمندان مطرح کشور دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف یک پرونده با موضوع فروش مجموعه های هنری یک هنرمند در فضای مجازی با قیمت های بسیار ناچیز خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره گفت: یکی از هنرمندان مطرح در کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش غیرمجاز مجموعه های هنری متعلق به وی کرده و موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به او شده اند. شاکی در ادامه گفت با اعلام تعداد زیادی از هنرجویانی که از مجموعه های آموزشی بنده استفاده می کنند متوجه شدم مجموعه های بنده در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از نام بنده اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه ها در شبکه های اجتماعی می کنند.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از پنج صفحه اینستاگرامی با بیش از ۱۸۰ هزار نفر دنبال کننده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعداد زیادی از مجموعه های مربوط به شاکی را با مبالغ ناچیزی در این صفحات به فروش می رسانند.

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا گرداننده این صفحات در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و با اقدامات فنی، اطلاعات هویتی و سکونتی متهم به دست آمد و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال داده شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: طبق ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مولفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد، همچنین شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی نمایند.

logo-samandehi