دفتر شورای منطقه‌ای صنایع دستی غرب آسیا فعال می‌شود

دفتر شورای منطقه‌ای غرب آسیا با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی کشور و استفاده از امکانات شورای جهانی و منطقه‌ای و برای مشارکت در استفاده از دانش و تکنولوژی کشورهای عضو ۲۹ بهمن‌ماه در عمارت تاریخی کوشک آغاز به کار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی نوشت، ویدا توحدی - مشاور معاون صنایع دستی - درباره ایجاد دفتر منطقه‌ای غرب آسیا در ایران گفت: پیرو برگزاری موفق مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی و در کنار آن، برگزاری اجلاس روسای منطقه آسیا و اقیانوسیه در مهرماه ۱۳۹۵ در شهر اصفهان، خوشبختانه با افتتاح دفتر غرب آسیا در تهران موافقت شد.

او ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده این دفتر به‌عنوان نمایندگی ۱۳ کشور عضو شورای جهانی صنایع دستی زیرمجموعه منطقه غرب آسیا ۲۹ بهمن‌ماه ۹۵ در عمارت تاریخی کوشک افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی برگزاری مراسم افتتاحیه این مرکز، گفت: در این مراسم «غدا هیجاوی» رییس شورای منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه همراه «احمد الفارسی» معاون صنایع دستی کشور عمان و یکی از اعضای شورا در این برنامه حضور خواهد داشت. همچنین در این برنامه، از اعضای شورای منطقه‌ای و جهانی ایرانی که هنرمندان و صنعتگران داخل کشور را تشکیل می‌دهند، نیز دعوت به عمل آمده است.

توحدی تاکید کرد: دفتر شورای منطقه‌ای غرب آسیا با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی کشور و استفاده از امکانات شورای جهانی و منطقه‌ای و برای مشارکت در استفاده از دانش و تکنولوژی کشورهای عضو، حضور در سمینارها، همایش‌ها و بی‌ینال‌های بین‌المللی از حضور اعضا برای ارتقای معیشت و سطح زندگی هنرمندان و صنعتگران کشور آغاز به‌کار می‌کند.

مشاور معاون صنایع دستی کشور با بیان اهمیت گشایش این دفتر در ایران در راستای توسعه صنایع دستی، افزود: این دفتر به‌عنوان رابط بین هنرمندان، صنعتگران و تشکل‌های صنایع دستی با کشورهای عضو از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی هدایت می‌شود و تمام اطلاعات و اتفاقات قابل انتشار را از سوی شورای جهانی در اختیار علاقه‌مندان، هنرمندان و فرهیختگان قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، بهمن نامورمطلق امسال برای دومین‌بار به‌عنوان مدیر غرب آسیا در حوزه صنایع دستی انتخاب شد.

logo-samandehi