آیا هنر می تواند مسیر جنگ را تغییر دهد؟

روایت JR از سفر به اوکراین

این اولین بار است که جنگی آنقدر به من نزدیک است که می‌توانم به معنای واقعی کلمه به سمت آن بروم.، این را JR هنرمند فرانسوی می گوید که با هدف حمایت از جنگ زدگان اثر هنرعمومی خلق کرده و NFT اثر را برای فروش گذاشته است.


به گزارش گالری آنلاین، هنرمند فرانسوری JR می گوید: در حالی که از نزدیک رویدادهای اوکراین را از طریق اخبار یا رسانه های اجتماعی دنبال می کرد، ترجیح می داد در عمل نیز حضور داشته باشد. lviv اوکراین تنها بیست ساعت با ماشین از پاریس فاصله دارد. این هنرمند فرانسوی می‌گوید: «این اولین بار است که جنگی آنقدر به من نزدیک است که می‌توانم به معنای واقعی کلمه به سمت آن بروم.»
وی در حالی که جنگ را از دور تماشا می کرد، با یک عکاس در اوکراین تماس گرفت و او تصاویری از پناهجویان در حال عبور از مرز را برای او ارسال کرد - از جمله تصویر والریا پنج ساله. جی آر و تیمش تصویر را روی یک برزنت 150 فوتی چاپ کردند و راه افتادند. پس از آماده کردن برزنت در جنگل لهستانی، آنها با نقاشی از مرز به سمت اوکراین رفتند.
جی آر و تیمش با گروهی از جوانان در مرز اوکراین مواجه شدند و آنها را به سمت لویو بردند. 'این جنگ است. یکی می گوید این یک جنگ واقعی است. بسیاری از مردم در حال مرگ هستند. یادم می آید وقتی تصاویر جنگ را در کشورهای مختلف سوریه می دیدم، فکر می کردم "اوه آنها بیچاره هستند، این بد است." اما وقتی آن را با چشمان خود می بینید، ترسناک است. دارند به مردم تیراندازی می کنند آنها به بچه ها تیراندازی می کنند.
جی ار سفر خود و کسانی را که در طول آن ملاقات کرد در رسانه های اجتماعی منتشر کرد. او در پستی در اینستاگرام نوشت: هفته گذشته در اوکراین بودم و تصمیم گرفتیم مردم را دور یک پروژه هنری جمع کنیم. ما تصویر مالریا را با ارتفاع 148 فوت چاپ کردیم و با بیش از صد داوطلب آن را در اطراف Lviv حمل کردیم. در طول این فرآیند با افراد شگفت انگیزی آشنا شدیم.

زمانی که ما کشور را ترک کردیم متوجه شدیم که درگیری چگونه بر مردم تأثیر می گذارد و چگونه صف های طولانی در مرز کار را برای زنان و کودکانی که فرار می کنند بسیار دشوار می کند. ما می خواهیم در گذرگاه های مرزی مختلف کمک بیاوریم. اگر مایل به شرکت هستید، در روزهای آینده یک NFT راه اندازی می کنیم.

او اکنون سری NFT را منتشر کرده است . دو NFT در دسترس هستند - یک ویدیو با عنوان "valeria unfurling" را می توان با 0.08 ETH (در حال حاضر حدود 3000 دلار آمریکا) خریداری کرد، در حالی که عکس "valeria" ثابت را می توان با قیمت 180 یورو (198 دلار آمریکا) خریداری کرد. تمام سود این پروژه صرف ایجاد یک زنجیره لجستیکی برای حمایت از پناهندگان در گذرگاه های مرزی مختلف اوکراین می شود.

logo-samandehi