جزئیات کنکور ۹۴ اعلام شد/ تغییر در نحوه پذیرش داوطلبان گروه هنر

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به متمرکز بودن پذیرش تمام رشته‌های گروه هنر گفت: هر ساله پذیرش در این گروه به صورت نیمه‌متمرکز انجام می‌شد ولی امسال ولی امسال تمام رشته‌های هنر به صورت متمرکز و پذیرش با شرایط خاص انجام می‌شود، دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر نیز شامل 160 سؤال اختصاصی است که تمام داوطلبان باید در مدت 165 دقیقه به آن پاسخ دهند.

توکلی گفت: دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجه برای تمام داوطلبان که زبان خارجی انتخابی آنان انگلیسی، آلمانی یا فرانسه است شامل 70 سؤال اختصاصی است که داوطلبان باید در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند.

وی افزود: داوطلبان زبان‌های خارجه ایتالیایی یا روسی نیازی به پاسخگویی به سؤالات ندارند یعنی به طور کلی دفترچه شماره دو به این گروه آزمایشی ارائه نمی‌شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار داشت: در جلسه آزمون عمومی و اختصاصی به هر یک از داوطلبان پنج گروه آزمایشی یک پاسخنامه برای درج پاسخ سؤالات آزمون عمومی و اختصاصی ارائه می‌شود که داوطلبان باید پاسخ را برابر دستورالعمل مربوطه در همان پاسخنامه درج کنند.

وی افزود: در آزمون سراسری سال 1394 به هر داوطلب در تمام گروه‌های آزمایشی یک پاسخنامه و 2 دفترچه سوال (آزمون عمومی دفترچه شماره 1 و آزمون اختصاصی دفترچه شماره 2 ) داده می‌شود. داوطلبان دارای دیپلم بهیاری یا شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه‌های عمومی(دفترچه شماره 1) و اختصاصی (دفترچه شماره 2) می‌بایست به سوالات دفترچه اختصاصی شماره 3 نیز پاسخ دهند. داوطلبان در تمام گروه‌های آزمایشی می‌بایست پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان یک برگ پاسخنامه تحویل شده علامتگذاری کنند.

مشروح خبر

logo-samandehi