خیال شرقی میزبان «سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان» شد

صبا میزبان سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزی سراسر کشور می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، این جشنواره که به همت معاونت فرهنگی هنری اداره کل شهرستان‌های استان تهران (وزارت آموزش و پرورش) برگزار می‌شود ، در سی و هفتمین گام خود، با ارائه 356 اثر از 352 هنرمند منتخب دانش‌آموز از تمامی نقاط کشورمان، تبدیل به بزرگ‌ترین عرصه ظهور قابلیت‌های هنری نسل نو در تمامی شاخه‌ها و گرایش‌های هنرهای تجسمی و صنایع دستی و هنرهای اصیل و ملی ایرانی خواهد شد.
در این جشنواره که ساعت 19 عصر چهارشنبه، 23 مرداد، در گالری «خیال شرقی» صبا با حضور مسئولان و معاونان وزارت آموزش و پرورش کشور، شمار زیادی از دانش‌آموزان و عموم علاقه‌مندان گشایش می‌یابد، آثار منتخب در طیف وسیعی از قالب‌ها و تکنیک‌ها از سنتی تا مدرن به نمایش در خواهد آمد.
آثار برگزیده پس از ارزشیابی و انتخاب در هر رشته هنری توسط یکی از استادان برجسته و باسابقه آن رشته به جشنواره راه یافته است: قالی‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، نمدمالی، قلم‌زنی، خاتم، مشبک، معرق، منبت، پته، کاشی‌کاری، میناکاری، ملیله‌دوزی، سفال و سرامیک، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ، نقاشیخط)، نقاشی (رنگ روغن، گواش، آبرنگ، آب مرکب، قلم فلزی، طراحی با مداد، طراحی با ذغال، مدادرنگی، پاستل، نقاشی دیجیتال)، نقاشی ایرانی (گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، نقش قالی، نگارگری)، عکاسی، تصویرسازی، گرافیک (طراحی پوستر، طراحی جلد، طراحی آرم و اقلام تبلیغی)، چاپ دستی، مجسمه و حجم، و... از جمله این آفرینش‌های هنری است که افقی از اندیشه، ابداع و اجرا را در تنوعی گسترده و چشمگیر از شیوه‌ها، قالب‌ها و رویکردهای هنری و در یک گزینش حرفه‌ای و منطبق با معیارهای زیبایی‌شناسانه، فراراه و پیش روی آینده هنر ایران جلوه بخشیده است.
هم‌زمان با گشایش نمایشگاه و جشنواره، از کتاب منتخب آثار دانش‌آموزی نیز رونمایی شده و از روز چهارشنبه تا جمعه، اردوگاه تربیتی‌ آموزشی شهید باهنر شاهد اقامت و استقرار دانش‌آموزان و مسابقه و رقابت آنان در تمامی این رشته‌ها و گرایش‌ها خواهد بود. همچنین آیین اختتامیه نیز روز جمعه، 25 مرداد، در همین مرکز و مجتمع فرهنگی تفریحی برگزار و نفرات برگزیده سی و هفتمین جشنواره، معرفی شده و جوایز خود را از دست مسئولان عالی وزارت آموزش و پرورش دریافت خواهند کرد.
نگارخانه خیال شرقی در صبا تا 31 مردادماه، همه روزه از 10ساعت 10 تا 19، به‌جز ایام تعطیل، وعده‌گاه تمامی میهمانان بزرگ‌ترین جشن هنرهای دانش‌آموزی کشور خواهد بود.
علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، شماره 1552، فرهنگستان هنر و یا خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک 125، موسسه صبا، مراجعه نمایند.
logo-samandehi